کد خبر : 152109
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
-

ضرورت توجه به شاگردپروری در دانشگاه‌ها

ضرورت توجه به شاگردپروری در دانشگاه‌ها

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در چهارمین همایش ملی آموزش عالی در دانشگاه صنعتی شریف با طرح سوالی، افزود: چه فرایندی باعث شده که دانشگاه‌های ما از مدل آموزش محور عبور کرده و به پژوهش محور وارد شوند. وی ادامه داد: آیا اینکه دانشگاه‌های نسل یک دنیا وارد دانشگاه‌های نسل دیگر شده‌اند،

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در چهارمین همایش ملی آموزش عالی در دانشگاه صنعتی شریف با طرح سوالی، افزود: چه فرایندی باعث شده که دانشگاه‌های ما از مدل آموزش محور عبور کرده و به پژوهش محور وارد شوند.

وی ادامه داد: آیا اینکه دانشگاه‌های نسل یک دنیا وارد دانشگاه‌های نسل دیگر شده‌اند، توجیه درستی برای ورود به دانشگاه‌های نسل دیگر است؟ اگر این‌گونه باشد که منطقی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه‌ها برای ورود به نسل‌های بعدی باید دلیل منطقی و درستی را داشته باشند و صرفاً به این دلیل که دانشگاه‌های معتبر و برتر دنیا به سمت نسل سوم یا چهارم حرکت کرده‌اند، چنین اقدامی را انجام ندهند. در واقع باید سوال کرد که حرکت به نسل چهارم و در آینده نسل پنجم در پاسخ به چه نیازهایی صورت گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر موضوع شاگردپروری در آموزش عالی کشور اظهار کرد: باید به نسبت استاد و شاگرد توجه شود؛ صلاحیت‌هایی که استاد باید داشته باشد تا شاگردانی همچون خود را تربیت کند، باید مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید دید که در فرآیند تربیت استاد دانشگاه کجا به او مهارت شاگردپروری را آموزش داده‌ایم؛ البته این موضوع نقص استادان ما نیست.

رستمی تصریح کرد: نقشی که دانشجوها و اساتید ما در امدادرسانی به مناطق سیل زده داشته‌اند، قابل تحسین بود؛ از این رو باید چنین مسائلی در دانشگاهیان ما به‌ویژه دانشجویان تقویت شده و استادان ما برای تربیت و پرورش شاگردانی لایق و کاردان بیش از پیش آموزش ببینند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =