کد خبر : 150316
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم برای کمک‌رسانی به‌سیل‌زدگان بیش از مسؤولان بود

آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم برای کمک‌رسانی به‌سیل‌زدگان بیش از مسؤولان بود

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه در حرم مطهر رضوی گفت: کلام ما در خطبه اول درباره وعده‌های خدا در قرآن است، در دو آیه قرآن نکته‌ای در مورد حق بودن وعده‌های قرآن و عکس‌العملی که از نظر عقلانیت انسان‌ها در برابر حق بودن وعده‌های قرآن

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه در حرم مطهر رضوی گفت: کلام ما در خطبه اول درباره وعده‌های خدا در قرآن است، در دو آیه قرآن نکته‌ای در مورد حق بودن وعده‌های قرآن و عکس‌العملی که از نظر عقلانیت انسان‌ها در برابر حق بودن وعده‌های قرآن بایستی نشان دهند، بیان شده است.

امام جمعه مشهد افزود: لازمه حق بودن وعده‌های قرآن عکس‌العمل انسان‌ها و مکلفین عبادت، بندگی خدا و ترک گناه است، اما در این دو آیه شریفه قرآن یکی در سوره لقمان آیه ۳۳ و دوم در سوره مبارکه فاطر آیه ۵، عکس‌العملی که افراد بایستی در برابر حق بودن وعده خدا نشان دهند، غیر از عمل و تقوا چیز دیگری معرفی شده است.

وی اظهار کرد: در تفسیری که مفسرین برای حق بودن وعده خدا ارائه کرده‌اند گفته شده وعده خداوند ثابت است و قابل تخلف نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: کسی در وعده خدا تخلف می‌کند که یا نفعی از تخلف می‌بَرد و یا اینکه قدرت ثبات در آن را ندارد، اما در خصوص خداوند این دو محقق شدنی نیست.

در وجود بشر فنا و نابودی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌این نکته که در وجود بشر فنا و نابودی نیست، اظهار کرد: پیامبر فرمودند «شما برای باقی ماندن و زندگی کردن آفریده شدید و نه برای فانی شدن، مُردن برای پایان یک دوره گذار و ورود به‌دوران ثبات است.

وی ادامه داد: وعده خداوند این است که در دوره گذار هر گونه که زندگی کنید در دوره ثبات هم به‌همان خواهید رسید، این خودمان هستیم که مشخص می‌کنیم که به‌زندگی پر از مصیبت یا زندگی سرشار از شادی برسیم.

۲ عاملی که انسان را از رسیدن به‌بهشت باز می‌دارد

آیت‌الله علم‌الهدی زندگی دنیا و توجه بیش از حد به‌لذایذ آن و وجود شیطان و ترفندهای آن را دو عاملی دانست که انسان را از رسیدن به‌زندگی‌ در بهشت باز می‌دارد.

امام جمعه مشهد یکی از اقدامات بزرگ امام راحل را آشنا کردن مردم با مناجات شعبانیه دانست و خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه بسیار با عزمت و مقدمه ورود به‌ماه رمضان است و یکی از اقداماتی که بندگان می‌توانند در این ماه انجام دهند، خواندن مناجات شعبانیه است.

ظهور امام زمان(عج) یک حادثه نیست

وی در بخش سیاسی خطبه‌های نماز جمعه، ضمن دعوت کردن مردم مشهد برای حضور در راهپیمایی منتظران حضرت مهدی(عج)، گفت: امام رضا(ع) بر توجه به‌ امام زمان(عج) بسیار تاکید می‌کردند و دعایی را هم که در قنوت نماز می‌خوانیم، یکی از تاکیدات امام رضا(ع) است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: هر سالی که می‌گذرد و هرچه در این انقلاب به‌نیمه شعبان وارد می‌شویم، یک فراز دیگری از مسئله ظهور برایمان باز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر این نکته که ظهور امام زمان(عج) یک حادثه نیست، تصریح کرد: چنانچه حادثه بود تاکنون رخ داده بود، ظهور ایشان یک فرآیند و از یک جا آغاز می‌شود و به‌ظهور ختم می‌شود.

وی به‌بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی گام‌هایی هستند که در این بیانیه برای رسیدن به‌ظهور اشاره شده است.

آیت الله علم‌الهدی تاکید کرد: جامعه امروز، جامعه اسلامی نیست، بلکه جامعه درندگی است، البته گام‌هایی برای رسیدن به‌آن جامعه برداشته شده و همان‌گونه که دیدید در جریان سیل بسیاری کمک کردند، به‌ویژه نسل جوان که جلودار کمک‌کنندگان همین جوانان هستند.

در سیل صحنه‌هایی خلق شد که کشورهای دیگر تاکنون به‌خود ندیده‌اند

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه هیچ کشوری چنین صحنه‌های کمک‌رسانی را در تاریخ خود ندیده‌اند، خاطرنشان کرد: مسئله و آسیب سیل یک امر عمیق‌تر از این چیزی است که رخ داده است، این افراد خانه، اسباب زندگی، پوشاک و سرمایه زندگی می‌خواهند.

وی تاکید کرد: مهربانی باید ادامه داشته باشد، طبق آنچه که گفته شده، می‌شد پیش از وقوع سیل دست به‌اقداماتی زد که شاهد این میزان از خسارات نباشیم، اما حال که چنین شده است، مسؤولان باید بیش از پیش برای کمک‌رسانی حضور یابند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: همان‌گونه که شاهد بودیم حضور نیروهای مردمی بسیار بیشتر از افرادی بود در این زمینه مسؤولیت داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =