کد خبر : 150054
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
-

طرح «هر مسجد یک خانه» گامی بزرگ برای کمک به مردم سیل‌زده

طرح «هر مسجد یک خانه» گامی بزرگ برای کمک به مردم سیل‌زده

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علی معلمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در شهرستان قائم‌شهر، با بیان اینکه دنیا دار ابتلا است و گرفتاری‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: خدای رحمان با این تعبیر می‌فرماید «انسان را در رنج آفریدیم» و مقدمات سیل  اخیر هرچه که بود سبب شد تا خانواده‌هایی آسیب ببینند. نماینده مردم

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علی معلمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در شهرستان قائم‌شهر، با بیان اینکه دنیا دار ابتلا است و گرفتاری‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: خدای رحمان با این تعبیر می‌فرماید «انسان را در رنج آفریدیم» و مقدمات سیل  اخیر هرچه که بود سبب شد تا خانواده‌هایی آسیب ببینند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: مشکلات زیادی برای مردم سیل‌زده به وجود آمد و در معرض ابتلا قرار گرفتند و حال نوبت مؤمنان متمکن است که امتحان خود را پس دهند.

وی تصریح کرد: افرادی که از لحاظ مالی متمکن هستند باید خود را محک بزنند که آیا در چنین شرایط زمانی نسبت به هم‌وطنان سیل‌زده حس همدردی دارند یا خیر؟

معلمی با بیان اینکه مبلغ کمک زیاد مهم نیست و مهم این است که انسان به اندازه توان  مالی خود مشارکت کند، اظهار کرد: طرح هر مسجد، یک خانه می‌تواند گامی بزرگی برای کمک به مردم حادثه دیده باشد.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: به فرموده امام راحل، مسجد سنگر است و فقط سنگر دفاعی نظامی نیست و مؤمنان می‌توانند در آن متمرکز شوند و برای حل مشکلات گرفتاران جامعه تصمیم بگیرند.

وی افزود: اگر این طرح تحقق پیدا کند و هر مسجد حداقل یک واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل را ترمیم و یا نوسازی کند به خواست خداوند، خرابی‌های سیل به سرعت آباد می‌شود.

معلمی با بیان اینکه دشمنان قدار ما در انتظار بودند که این سیل موجب آشفتگی اوضاع جامعه ما شود، اظهار کرد: حضور مردم برای کمک‌رسانی از قشرها و اصناف مختلف بهت‌برانگیز است و در چنین شرایطی که همه برای کمک بسیج شدند سزاوار است هر مسجد برای ساخت یک مسکن اقدام کند و این باعث پیشرفت در کار می‌شود تا مردم به زندگی عادی خود برگردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم با همت بلند جامعه ایرانی، مشکلات مناطق سیل‌زده رفع شود.

وی در پایان گفت: از مؤمنان و هیأت امناء می‌خواهیم به کمک پیش‌نمازهای مساجد در تحقق طرح هرمسجد ، یک خانه برای کمک به ساخت مسکن برای سیل‌زدگان اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + هشت =