کد خبر : 149549
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

مقام سابق آمریکایی: با تصمیم ترامپ نیروهای ما دیگر امنیت ندارند

مقام سابق آمریکایی: با تصمیم ترامپ نیروهای ما دیگر امنیت ندارند

به گزارش قائم آنلاین، جیسون بلا زاکیس معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تروریستی نامیدن سپاه گفت این مسئله می‌تواند قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر سپاه قدس را ترغیب کند که به شبه نظامیان شیعه تحت کنترل سپاه اجازه اقدامی تلافی‌جویانه علیه نیروهای آمریکایی در عراق را دهد. به گزارش رویترز، وی که بر

به گزارش قائم آنلاین، جیسون بلا زاکیس معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تروریستی نامیدن سپاه گفت این مسئله می‌تواند قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر سپاه قدس را ترغیب کند که به شبه نظامیان شیعه تحت کنترل سپاه اجازه اقدامی تلافی‌جویانه علیه نیروهای آمریکایی در عراق را دهد.
به گزارش رویترز، وی که بر روند تروریستی نامیدن سازمانهای خارجی نظارت داشته افزود: در نظر گرفتن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی، به دلایل سیاسی داخلی انجام شده که ممکن است تبعات مرگباری برای نیروهای آمریکایی داشته باشد.
مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تصور می‌کنم از شدت مهار سخت وی (سلیمانی) بر شبه نظامیان شیعه، کاسته خواهد شد و ممکن است وی از این نیروها بخواهد علیه دارایی‌های آمریکا در مناطقی چون منطقه سبز بغداد اقدام کنند.
به گفته مقام‌های سابق آمریکا، دولت‌های پیشین آمریکا نامیدن کل سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را مورد توجه قرار داده بودند، اما به این نتیجه رسیدند که این اقدام برای نیروهای آمریکایی در کشورهای دیگر، بسیار خطرناک است.
در همین حال، جارت بلانت تحلیلگر اندیشکده بنیاد کارنگی برای صلح گفت: خطر تروریست خواندن سپاه پاسداران بیشتر از امتیازات آن است و این اقدام گرچه محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند اما این محدودیت‌ها نیز اندک است.
تارنمای اَکسیوس به نقل «جارت بلانت» نوشت: با توجه به اینکه بیشتر کشورها و شرکت‌هایی که نگران تحریم‌های آمریکا هستند تاکنون بازار ایران را ترک کرده‌اند، بعید است که این اقدام تأثیری در ایجاد ناامیدی و دلسردی در شرکت‌های تجاری در سطح بین‌المللی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =