کد خبر : 148798
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۲۵
-

درگذشت بازیگر معروف در سن ۸۴ سالگی

درگذشت بازیگر معروف در سن ۸۴ سالگی

به گزارش قائم آنلاین، سیمور کاسل بازیگر پرکار در عصر کلاسیک سینمای هالیوود با یک نامزدی اسکار برای فیلم «چهره ها» و بازیگر فیلم‌های مستقل مشهور در آمریکا و بازیگر چندین فیلم با کارگردانی جان کاساوتیس و وس اندرسون، در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری آلزایمر در گذشت. او بازیگر مورد علاقه اندرسون بود

به گزارش قائم آنلاین، سیمور کاسل بازیگر پرکار در عصر کلاسیک سینمای هالیوود با یک نامزدی اسکار برای فیلم «چهره ها» و بازیگر فیلم‌های مستقل مشهور در آمریکا و بازیگر چندین فیلم با کارگردانی جان کاساوتیس و وس اندرسون، در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری آلزایمر در گذشت. او بازیگر مورد علاقه اندرسون بود و در فیلم‌هایی به کارگردانی وی مثل راشمور (۱۹۹۸)، خانواده اشرافی تننبام (۲۰۰۱)، زندگی در آب با استیو زیسو (۲۰۰۴) بازی کرده است.

کاسل متولد ۱۹۳۵ است و اولین فعالیت هنری اش را در سال ۱۹۵۹ با فیلم «سایه ها» آغاز کرد که عضو کوچکی از این مجموعه و نامش در عوامل این فیلم آورده نشده است و حتی دستمزدی هم بابت این فیلم نگرفت.

کاسل همکاری‌های متعددی با جان کاساوتیس داشته است و در سال ۱۹۶۸ با فیلم چهره‌ها به کارگردانی کاساوتیس توانست نامزد اسکار شود و جایزه جامعه بین المللی منتقدین را برای بهترین پیشرفت دریافت کند، کاساوتیس در سال ۱۹۸۹ در سن ۵۹ سالگی به دلیل بیماری کبد در گذشت و همکاری این دو به این صورت به پایان رسید.

کاسل در انجمن بازیگران آمریکا نیز فعالیت داشته است و دو بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ برای ریاست این انجمن نامزد شده بود که البته با موفقیت همراه نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =