کد خبر : 148713
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
-

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های مازندران

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سید محمد نظری طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ۵۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در پی وقوع سیل اخیر دچار خسارت و تهدید شده‌اند؛ اظهار کرد: در ۳۷۲ نقطه از استان، رانش داشتیم و همچنین ۱۹ دستگاه پل‌های ارتباطی از ۳۰ الی ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند. وی افزود: مجموعا

به گزارش قائم آنلاین، سید محمد نظری طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ۵۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در پی وقوع سیل اخیر دچار خسارت و تهدید شده‌اند؛ اظهار کرد: در ۳۷۲ نقطه از استان، رانش داشتیم و همچنین ۱۹ دستگاه پل‌های ارتباطی از ۳۰ الی ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند.

وی افزود: مجموعا براساس برآورد و نظر مهندسین مشاور، جمع بندی نهایی، ۵۰۰ میلیارد تومان جهت بازسازی راه‌های استان نیازمند اعتبارات لازم هستیم و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تامین آب، برق، گاز و تلفن وارد عمل شدند و هیچ روستایی در استان از مشکلات خدماتی فوق برخوردار نمی‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان سوادکوه با توجه به ناپایداری‌های موجود در بعضی از بخش‌هایی که ناشی از ورود آب به زیر دیوارها است؛ تثبیت بسترها و انحراف آب‌های موجود در دستور کار قرار گرفته است که مهندسین مشاور درحال برآوردهای لازم و کارشناسی هستند که می‌بایست به ما اعلام نظر کنند تا بتوانیم اقدامات لازم را در راستای رفع موانع و مشکلات پیش رو معمول داریم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه محور سوادکوه تنها محور ترانزیتی و تریلی رو است، متذکر شد: با نصب تابلو علائم و نیوجرسی ایمن سازی لازم را صورت دادیم تا بتوانیم به نوعی از بروز حادثه خاصی جلوگیری شود تا شاهد بار ترافیکی سنگین در این محدوده آسیب پذیر نباشیم و به نوعی در اولین فرصت نسبت به احداث دیوارهای ضامن اقدام کنیم.

نظری همچنین یادآور شد: اولویت بعدی تثبیت پل‌های موجود حدفاصل زیرآب -ابتدای قائم‌شهر است که با توجه به اینکه پل‌های زیادی به دلیل از بین رفتن رادیوبریست و آب شکستگی پایه‌های پل در معرض خطر هستند که بلافاصله پس از وضعیت عادی و ایجاد دلواسیون، تزریق بتون و پایدار سازی پل‌های موجود را در دستور کار قرار دادیم که حسب دستور استاندار مازندران، همکاران‌مان در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، باتوجه به استقرار ۴۰ دستگاه ماشین آلات در این شهرستان نسبت به ساماندهی این پل‌ها در حال اقدام هستند.

به گفته وی، ارتفاع خاکریزها در سوادکوه بسیار زیاد است و دیوارهای موجود در رودخانه‌ها و بسترهای آبی نیاز به عملیات شمع کوبی و نیلینگ دارند که علی رغم حجم بالای هزینه‌ها، بسیاری از نقاط در سوادکوه نیازمند به افزایش و ایجاد ارتفاع دیواره‌ها دارند که با اعلام نظر مهندسین مشاور پس از عادی شدن وضعیت، پیمانکاران مربوطه عملیات اجرایی را آغاز خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 20 =