کد خبر : 148499
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
-

كاهش ۲۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در نوروز ۹۸

كاهش ۲۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در نوروز ۹۸

به گزارش قائم آنلاین، محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: دركشور ما حمل و نقل زمینی به عنوان وجه غالب ارتباط تمامی نقاط جمعیتی ، بنادر و مبادی ورودی و خروجی كشور را با یكدیگر برقرار ساخته است. از طرفی تعداد خودروها ، حجم تردد و جابجایی بار و مسافر

به گزارش قائم آنلاین، محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: دركشور ما حمل و نقل زمینی به عنوان وجه غالب ارتباط تمامی نقاط جمعیتی ، بنادر و مبادی ورودی و خروجی كشور را با یكدیگر برقرار ساخته است. از طرفی تعداد خودروها ، حجم تردد و جابجایی بار و مسافر طی دو دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است. به همین لحاظ توسعه _ تعریض _ بهسازی و نگهداری خطوط حمل و نقل زمینی كه قریب به ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق آن صورت می پذیرد امری اجتناب ناپذیر بوده و به عنوان فعالیتهای رایج در سطح راههای استان بصورت مستمر جریان دارند.

مدیركل راه و شهرسازی استان با اشاره به كاهش ۲۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در سطح محورهای این استان (درون و برون شهری) نسبت به سال گذشته خاطر نشان كرد: در حوزه ی درونشهری با کاهش ۲۲ درصدی و در حوزه برونشهری و روستایی با کاهش ۴ درصدی در تلفات ناشی از تصادفات رانندگی مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: می توان با بكار گیری تمهیدات مهندسی كنترل و نظارت _ تبلیغات كافی _ اطلاع رسانی عمومی _ آموزش فراگیر _ راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن كاهش سوانح رانندگی برداریم.

نظری یادآور شد: تعداد و شدت تصادفات _ آمار مرگ و میر و جراحات ناشی از سوانح جاده ای در كشور وضعیت مطلوبی را نشان نمی دهد. این موضوع با توجه به خسارات جانی و مالی هنگفتی كه از این ناحیه به پیكره جامعه تحمیل می گردد ایجاد عزمی ملی توسط تمامی عوامل دست اندركار را طلب می نماید.

مدیركل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه تعداد کشته شدگان بر اثر تصادفات رانندگی در سال جدید به ۳۰ تن رسیده است گفت: با افزایش تجهیزات پلیس دوربین های کنترل سرعت و حضور گسترده و به هنگام در سطح راه ها و همچنین حذف بریدگی های غیراستاندارد و ایجاد دوربرگردان های استاندارد و بهره گیری از توان همه دستگاه های مرتبط در جهت افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده ای گام های مثبتی برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + نه =