کد خبر : 148489
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
-

خسارت ۶۲ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی جویبار

خسارت ۶۲ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی جویبار

به گزارش قائم آنلاین، محمدمدانلو در جلسه بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیر گفت: سیل یکی از سه بلای طبیعی تأثیرگذار در ایران بوده که در هفته‌های اخیر کشورمان را درگیر کرده است. وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امدادی، خدماتی و نظامی به کمک سیل زده‌گان آمدند اظهار کرد: از همه امکانات

به گزارش قائم آنلاین، محمدمدانلو در جلسه بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیر گفت: سیل یکی از سه بلای طبیعی تأثیرگذار در ایران بوده که در هفته‌های اخیر کشورمان را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امدادی، خدماتی و نظامی به کمک سیل زده‌گان آمدند اظهار کرد: از همه امکانات و تجهیزات باید برای بازساری خسارت‌های ناشی از سیل در شهرستان جویبار استفاده کرد.

علی شعبانی مدیرجهادکشاورزی جویبار در این جلسه با اشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی وارد شده تصریح کرد: سیل خسارت فراوانی به بخش کشاورزی در حوزه های مختلف زراعی، باغی، دامداری، شیلات، سبزی و صیفیجات وارد کرده که میزان خسارت ۶۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیارد تومان تاکنون برآورد شده است.

وی افزود: ۷۵۰ هکتار اراضی زیرکشت گندم و کلزا، ۱۷۰ هکتار جو، ۶۳۰ هکتار زمین‌های زیرکشت علوفه، ۱۳۸۰ هکتار خزانه برنج، ۵ واحد مرغداری، ۷ دهنه پل بین مزارع، ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۳۵۰۰ حلقه چاه در سیل اخیر خسارت دیده‌اند.

مدیرجهادکشاورزی جویبار با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر برای دریافت خسارت به این اداره مراجعه کردند گفت: کارشناسان ما در حال بررسی پرونده‌ها و برآورد خسارت هستند.

محسن باقری رئیس بنیاد مسکن جویبار از خسارت ۸۲۴ واحد مسکونی در سیل اخیر در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون از این تعداد ۶۹۵ پرونده به ثبت رسیده است که نیمی از واحدها کمتر از ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۸۴ نفر تاکنون توانستند کمک بلاعوض ۲ تا ۵ میلیون تومانی دریافت کنند اظهار کرد: ۲۵ واحد احداثی نوع یک به ثبت رسیده است که می‌توانند ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان وام کم بهره دریافت کنند و همچنین واحدهای احداثی نوع دو می‌توانند از وام کم بهره ۲۴ میلیون تومانی استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن جویبار خاطرنشان کرد: سیمان، پروانه، نقشه ساختمان و آواربرداری به صورت رایگان برای آسیب دیده‌گان انجام خواهد شد.

سید حسین سلیلی رئیس اداره شیلات جویبار نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۲۰ مزرعه گرم آبی در شهرستان جویبار وجود دارد که بیشترین خسارت به این حوزه مربوط به بخش گیلخواران است گفت: برآورد کل خسارت به حوزه شیلات شهرستان مبلغ ۸ میلیارد تومان بوده است.

قربان متولی نماینده سپاه ناحیه جویبار در این جلسه با بیان اینکه سپاه استان زنجان معین این شهرستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان انتخاب شد گفت: در طول مدتی که روستاهای این شهرستان درگیر سیل بودند سپاه جویبار و فرمانده هان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج در کنار مردم و در حال امدادرسانی بودند.

وی افزود: کمک های نقدی و غیرنقدی مردم و خیرین که توسط سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج جمع‌آوری شد در اختیار سیل زنده‌گان جویباری، سیمرغ و گلستانی قرار گرفت.

نماینده سپاه ناحیه جویبار در این جلسه از همکاری و تفاهم سپاه پاسداران و بنیاد مسکن و کمیته امداد امام(ره) برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان جویبار خبر داد.

محمدحسین فقیه بخشدارگیلخواران در جلسه بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیر تأکید کرد: آموزش مدیریت بحران برای مردم و مدیران و در مدارس امری ضروری است که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به از بین رفتن مزارع علوفه دامداران در سیل اخیر افزود: باید برای تأمین علوفه دام‌ها یک سبد حمایتی در نظر گرفته شود تا دامداران بیش ازاین متحمل خسارت نشوند.

بخشدار گیلخواران یکی از علل طغیان آب را تجاوز به حریم رودخانه‌های دانست و گفت: جویبار در بخش ماشین آلات و تجهیزات در زمان بحران بسیار محروم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =