کد خبر : 148129
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
-

«چین‌هراسی»؛ کمپین جدید بولتون در سازمان ملل

«چین‌هراسی»؛ کمپین جدید بولتون در سازمان ملل

به گزارش قائم آنلاین، نشریه «فارین پالیسی» در مطلبی اختصاصی به افشای کمپین «چین‌هراسی» توسط «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل پرداخته و نوشت که این اقدام در راستای مهارکردن نفوذ روبه‌رشد چین در مجامع بین‌المللی است. فارین پالیسی در تشریح این کمپین می‌نویسد: «این اقدام نشان‌دهنده نگرانی روزافزون (واشنگتن) از

به گزارش قائم آنلاین، نشریه «فارین پالیسی» در مطلبی اختصاصی به افشای کمپین «چین‌هراسی» توسط «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل پرداخته و نوشت که این اقدام در راستای مهارکردن نفوذ روبه‌رشد چین در مجامع بین‌المللی است.

فارین پالیسی در تشریح این کمپین می‌نویسد: «این اقدام نشان‌دهنده نگرانی روزافزون (واشنگتن) از فرصت‌طلبی چین در استفاده از عقب‌نشینی آمریکا از عرصه جهانی برای ایجاد ائتلاف‌های دیپلماتیک و پیشبرد اهداف خود در سطح بین‌الملل است… این اقدام، بخشی از تلاش‌های وسیعتر دولت (دونالد) ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) جهت ممانعت از ظهور چین به‌عنوان یک قدرت جهانی است».

این نشریه با اشاره به اقدام آمریکا طی ماه‌های اخیر در فشار آوردن به دولت‌های اروپایی برای ممنوع کردن راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت پرسرعت (۵G) توسط شرکت چینی «هواوی» در این قاره، ادامه داد: «تلاش بولتون برای مهار نفوذ چین در سازمان ملل، مضحک است؛ زیرا خود او تلاش می‌کرد این نهاد بین‌المللی را به حاشیه براند».

فارین پالیسی درباره دستورالعمل‌های صادرشده از سوی بولتون به دیپلمات‌های آمریکایی در سازمان ملل با هدف تضعیف جایگاه چین اینگونه توضیح می‌دهد: «آنها دستور دارند تا تلاش پکن برای اعمال قدرت نرم و ترویج تفکرات شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین (در سازمان ملل) را خنثی کنند. آنها دستور دارند تا اصطلاحات معروف چینی مانند ”همکاری برد-برد”، ”ارتباط ملت به ملت” یا ”ایجاد جامعه‌ای از آینده مشترک برای بشر” را از قطعنامه‌های سازمان ملل حذف کنند».

بر این اساس، ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی نگران هستند که چین در تلاش است تا به تدریج، زبان دیپلماسی سازمان ملل را تغییر داده و با نسخه دیپلماتیک خود تطابق دهد.

دیپلمات‌های آمریکایی در سازمان ملل همچنین از سوی بولتون مامور شده‌اند تا اقدامات چین برای جذب حمایت بین‌المللی از طرح کمربند و جاده موسوم به «راه ابریشم» را خنثی کنند.

این نشریه در ادامه نوشت: «بولتون، شرکت‌های تجاری و نظامی چین در آفریقا را تهدیدی برای منافع اقتصادی و نظامی آمریکا تصویر می‌کند… دیپلمات‌های آمریکایی در دفتر سازمان ملل از سال ۲۰۱۷ دستوراتی را از واشنگتن دریافت کرده‌اند تا در برابر هرگونه ارجاع به اولویت‌های قدرت نرم مورد نظر رهبر چین در اسناد سازمان ملل مقاومت کنند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =