کد خبر : 148105
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
-

خسارت ۱۹۳۰ میلیارد ریالی سیلاب به راه‌های مواصلاتی مازندران

خسارت ۱۹۳۰ میلیارد ریالی سیلاب به راه‌های مواصلاتی مازندران

به گزارش قائم آنلاین، عباس‌علی نجفی طی گفت و گویی، میزان خسارات اولیه وارده به جسم راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در محور‌های این استان را بالغ بر ۱۹۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد. وی افزود: به‌دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین، آب

به گزارش قائم آنلاین، عباس‌علی نجفی طی گفت و گویی، میزان خسارات اولیه وارده به جسم راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در محور‌های این استان را بالغ بر ۱۹۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: به‌دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین، آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد شده است.

نجفی طول راه‌های آسیب‌دیده را دو هزار و ۸۹ کیلومتر و تعداد پل‌های آسیب‌دیده را ۲۹ دستگاه اعلام کرد و افزود: بر اثر این سیل ۲۵۷ محور اصلی، فرعی و روستایی مسدود شده که تاکنون تعداد ۲۳۴ نقطه عملیات ریزش و رانش‌برداری در ۱۲۰ مقطع و تعداد ۱۲ دستگاه پل به صورت موقت با تلاش شبانه‌روزی راهداران محور‌ها بازگشایی شد و تردد در آن به صورت عادی جریان دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ کیلومتر از راه‌های آسیب دیده استان ترمیم اساسی شده که در این غالب تعداد ۲۵ مورد عبور موقت با اجرای ۴۸ متر طول باکس ۴۰ عدد لوله‌گذاری برقرار و تعداد ۱۵۰ دستگاه ابنیه فنی رفع آب گرفتگی و بازگشایی کامل محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این اداره کل با اعزام ۲۹ اکیپ روز تیم‌های کارشناسی مجرب جهت بازدید از جسم راه‌ها و ابنیه‌های فنی محور‌های آسیب دیده سطح راه‌های استان اعزام تا راهکار‌های مناسب جهت تعمیرات اساسی ابنیه‌های آسیب دیده ارائه و عملیاتی شود.
تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محور های استان مازندران

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی محورها، افزود: در حال حاضر عوامل راهداری به صورت شبانه‌روزی با استفاده از ۲۷۵ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۳ اکیپ و ۳۵۰ نفر کارکتان و ۲۲ راهدارخانه درگیر بازگشایی و خدمات رسانی به مردم در محور‌ها هستند.

نجفی رودباری گفت: با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری و حضور به موقع در محل راهدارخانه‌ها و استقرار در مقاطع مختلف جهت برقراری تردد ایمن و روان در محور کندوان این محور نیز بازگشایی شد.

مرکز مدیریت راه‌های استان جهت پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان در مورد وضعیت ترافیکی محور‌ها با تلفن گویای ۱۴۱ و ۳۳۳۲۲۳۲۰ و سامانه پیامک ۱۰۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی همه مسافران و مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =