کد خبر : 148188
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
-

ثبت ۱۷٫۵ میلیون نفرشب اقامت مسافران نوروزی تا ۱۵ فروردین

ثبت ۱۷٫۵ میلیون نفرشب اقامت مسافران نوروزی تا ۱۵ فروردین

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر استان از اقامت ۱۷ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۸۱۰ نفر شب مسافر در مازندران طی بازه زمانی ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز پانزدهم فروردین ۹۸ خبر داد. وی افزود: تعداد ۱۲۱ فقره پروانه اقامتگاه بوم‌گردی نیز صادر شده

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر استان از اقامت ۱۷ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۸۱۰ نفر شب مسافر در مازندران طی بازه زمانی ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز پانزدهم فروردین ۹۸ خبر داد.

وی افزود: تعداد ۱۲۱ فقره پروانه اقامتگاه بوم‌گردی نیز صادر شده است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران ادامه داد: طی این مدت، تعداد بازدیدکنندگان داخلی از ۱۹ پایگاه و سایت موزه استان، ۱۶۲ هزار و ۴۰۹ نفر و تعداد بازدیدکنندگان خارجی نیز ۶۰۳ نفر بوده است.

فرزانه آخرین آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی فرهنگی استان را ۵ هزار و ۹۲۶ نفر اعلام کرد و اضافه کرد: تاکنون تعداد ۲۴۹ کنسرت موسیقی و جنگ شادی در سطح استان برگزار شده است.

وی تعداد بازدید گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاهای مازندران را طی این مدت، ۳ میلیون و ۳۸ هزار و ۸۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد گردشگران مقیم در روستاهای مازندران طی این مدت به ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۲۸ نفر شب رسیده است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران اعلام کرد: تعداد زائران اماکن مذهبی و متبرکه طی این بازه زمانی، ۶۹۹ هزار و ۲۸ نفر بوده است.

این مسوول با اشاره به برگزاری ۳۶۷ نمایشگاه فرهنگی هنری و صنایع دستی نوروزی طی این مدت در نقاط گوناگون استان، یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۳۱۱ مورد بازرسی از سوی کمیته تنظیم بازار از سطح صنوف انجام شده است و تا این مدت، بیش از ۱۳ هزار تن مواد غذایی فاسد شناسایی و معدوم شده است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران با اشاره به تعداد کل ۸ هزار و ۸۶۹ نفر ماموریت‌های تصادفی و غیرتصادفی اورژانس ۱۱۵ و همچنین ۵۲۴ ماموریت هلال احمر طی این مدت گفت: تعداد جان باختگان حوادث رانندگی طی این ایام، به ۳۱ کشته رسید.

فرزانه میزان مصرف بنزین معمولی و سوپر طی این مدت را ۱۱۲ میلیون و ۱۶۷ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: میزان تردد خودروها در محورهای ورودی استان، یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۴۷۷ دستگاه و میزان خروجی نیز یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۷۰۹ دستگاه بوده است.

به گفته وی، طی این مدت، تعداد ۴۲ هزار و ۳۵۳ مسافر از طریق حمل ریلی مسافری از استان به مقاصد درون و برون استانی و بالعکس جابه جا شدند.

اجرای ۱۱۴ کنسرت موسیقی طی ایام نوروز در مازندران

نماینده کمیته فرهنگی در ستاد خدمات سفر مازندران نیز با بیان اینکه طی ایام تعطیلات نوروزی، تعداد ۱۱۴ کنسرت موسیقی در سطح استان برگزار شد؛ گفت: طی این مدت، بیش از ۳۳ هزار نفر از سینماهای استان بازدید کردند که حاکی از رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رضا مرسلی در خصوص آخرین آمار برگزاری کنسرت‌های اجرا شده طی ایام نوروز ۹۸ در استان مازندران گفت: طی این ایام، تعداد ۱۱۴ کنسرت موسیقی در سطح استان برگزار شد.

وی افزود: طی این مدت، بیش از ۷۲ هزار نفر از این مراسم استقبال کردند و بلیت فروخته شد.

نماینده کمیته فرهنگی در ستاد خدمات سفر مازندران با اشاره به اجرای کنسرت توسط بهنام بانی، خواجه امیری و طلیسچی طی ایام نوروز در استان، خاطرنشان کرد: بهای بلیت کنسرت‌ها بسته به جایگاه و فاصله از ۶۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان متغیر بود.

مرسلی به نمایش ۵ فیلم طی ایام نوروز در ۱۲ سینمای فعال استان اشاره کرد و گفت: بهای بلیت طی ایام نوروز برای مسافران نوروزی، نیم بها و به مبلغ ۵ هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طی این ایام، بیش از ۳۳ هزار نفر از سینماهای استان بازدید کردند که حاکی از رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گفته نماینده کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر مازندران، طی ایام نوروز، فیلم‌های متری شش و نیم، رحمان ۱۴۰۰، زندانی‌ها، چهار انگشت و ایوا به روی پرده سینماهای مازندران رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 6 =