کد خبر : 147383
تاریخ انتشار : جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
-

فداکاری مردم ضعف دولت را پوشاند

فداکاری مردم ضعف دولت را پوشاند

به گزارش قائم آنلاین،  سیل خروشان حال به هر بهانه و دلیلی از روزهای پایانی سال ۹۷ استان‌های کشور را مورد هدف قرار داد و از شمال شروع کرد و به جنوب رفت و کم کم در حال سفر به سایر استان‌هاست. سیل تنها مسیر خود را می‌خواهد در مسیر سفر خود هرچه را پیش

به گزارش قائم آنلاین،  سیل خروشان حال به هر بهانه و دلیلی از روزهای پایانی سال ۹۷ استان‌های کشور را مورد هدف قرار داد و از شمال شروع کرد و به جنوب رفت و کم کم در حال سفر به سایر استان‌هاست.

سیل تنها مسیر خود را می‌خواهد
در مسیر سفر خود هرچه را پیش روی خود ببیند، از میان بر می‌دارد و با خود به ورطه نابودی می‌برد. بیش از همه به مردم عادی و محرومان آسیب می‌رساند هرچند برای جناب سیل فقیر و غنی تفاوتی نمی‌کند، او موانع را از جلوی خود و مسیر حرکتش به کناری می‌نهد. آب و سیل از ارتفاعات به سوی دریا می‌رود و نمی‌خواهد که به کسی آسیب برساند، اما وقتی به حدود مسیر او تجاوز می‌شود، چاره‌ای ندارد مگر آنکه آن مانع را از جلوی خود بردارد.
مقصر آنانی هستند که در مسیر سیل با اجازه یا بدون مجوز می‌سازند و دانسته و نادانسته سد راه عبور سیل می‌شوند.

با امحاء آثار تخلف، مانع بروز خسارات شوید
آنانی که اقدام به صدور مجوز کرده باید پاسخگوی این همه تلفات و خسارات باشند.

شاید علت تکرار هرساله سیل و اعلام فهرست بلند بالای خسارت‌ها، عدم برخورد با متخلفان و از بین نبردن آثار این تخلف‌ها در حریم مسیل باشد که موجب شده این صحنه‌های ملال‌آور و دردناک برای ملت ایران و از جمله مازندرانی‌های عزیز همچنان ادامه داشته باشد.

بی‌اطلاعی کشور از عمق خسارات مازندران
بدون پرداختن بیش از این به علل بروز سیل و ویرانی‌ها، ذکر این نکته ضروری است که علی‌رغم گذشت ۱۲روز از بروز سیل در مازندران، بسیاری از خانه‌ها و معابر عمومی روستاهای سیل‌زده هنوز از آب و گل و لجن رهایی نیافتند و نیازمند به موتورهای لجن‌کش و کف‌کش هستند ضمن آنکه روستائیان بدلیل از دست دادن همه اثاثیه خود، هیچ امکانی برای پخت و پز ندارند و باید به آنها مواد آماده غذایی و نان و غذای گرم رساند، که این طولانی شدن پاک‌سازی روستاهای سیل‌زده مازندران و کندی فعالیت‌ها بواسطه تنها بودن نیروهای بسیجی و مردمی و سپاهی است و صداو سیما نیز صرفاً به موضوع سیل استان گلستان می‌پردازد و استان‌های کشور از عمق خسارات سیل در مازندران هیچ نمی‌دانند و این عدم‌آگاهی مسئولان عالی دولت از سیل و خسارات مازندران نیز ناشی از ضعف جدی صدا و سیما است.

نمونه فداکارانه همدردی مازندرانی‌ها
مازندران که خود از ۲۷ اسفند ۹۷ بشدت درگیر سیل در شرق و مرکز خود است، برای ابراز همدردی با مردم سیل‌زده استان گلستان تاکنون در چند نوبت اقدام به ارسال کمک‌های خود و اعزام نیرو برای یاری‌رسانی به مردم گنبد، آق‌قلا، گمیشان و…، کرده است.

آنچه که رنج‌دهنده است عدم انعکاس صبر و متانت سیل‌زدگان مازندرانی در وعده‌های خبری و نپرداختن به مشکلات و خسارات آنان و نیامدن این موضوع در کلام و اظهارات مسئولان کشوری است.

تعارفاتی که فلسفه سفر را به حاشیه برد
در سفر رئیس جمهور و حضور او در جلسه مدیریت بحران مازندران، بیشتر وقت جلسه از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران به تعریف و تمجید از عملکرد دولت در موضوع سیل گذشت و از عادی‌شدن شرائط در شهرها و روستاهای سیل‌زده مازندران گفته شد تا دولت خاطرجمع از مازندران به استان‌های دیگر سیل‌زده بپردازد.

در این جلسه از همدلی مسئولان استان برای نجات مردم از سیل و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان و جوسازی در فضای مجازی علیه رئیس جمهور که پس از ۱۱روز از بروز سیل به این مناطق سفر نکرد و تعطیلات نوروزی خود را ناتمام نگذارد، انتقاد شد و از آنچه که می‌بایست از مطالبات جدی مردم در دریافت کمک نجات و امداد از سوی دستگاه‌های متولی گفته می‌شد، خبری نشد.

اینکه زیرساخت مقابله با سیل باید از سوی مسئولان استان فراهم می‌شد و با زمینه‌های تشدید خسارات سیل برخورد می‌شد، مطلبی است که آن را نباید به حساب ضعف دولت نوشت، بلکه از مسئولیت‌ها و وظایف مسئولان مازندران است که طی سال‌ها می‌توانستند با اعتبارات مدیریت بحران استان آن زمینه‌ها را فراهم می‌آوردند.

فداکاری مردم ضعف دولت را پوشاند
ضعف شدید دولت در مازندران را می‌توان پس از گذشت دوازده روز از وقوع سیل به رأی‌العین دید که هنوز منازل مردم توسط بسیجیان و خادمیاران امام رضا(ع) در حال پاک‌سازی و کمک‌رسانی است و مردم روستاهای مختلف به این واقعیت معترف و قدردان نیروهای بسیجی، سپاهی و خادمیاران امام رضا هستند و جا دارد از آقای استاندار و فرمانداران سئوال شود که ضمن قدردانی از همه خادمان مردم، بفرمایند چه اقدام عملی در خدمت به سیل‌زدگان جز حضور تبلیغی در مناطق سیل‌زده داشته‌اند؟.

چه تعداد گروه جهادی از سوی مدیریت بحران مورد حمایت قرار گرفت و راهی روستاهای بحران‌زده شد؟.

خدای را بواسطه حضور نیروهای بسیجی، مردمی، سپاهی، خادمیاران امام رضا علیه‌السلام و نیروهای مسلح بی‌نهایت سپاس می‌گوئیم و امیدواریم صحت و سلامتی و عاقبت بخیری پاداش همه خادمان مردم در جریان سیل اخیر کشور و مازندران باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هجده =