کد خبر : 147395
تاریخ انتشار : جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
-

تأمین مواد‌اولیه از مهم‌ترین چالش‌های رونق تولید است

تأمین مواد‌اولیه از مهم‌ترین چالش‌های رونق تولید است

به گزارش قائم آنلاین، در رابطه با مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۷ در حوزه کسب‌وکار اظهار کرد: در سال ۹۷ بیشترین ضربه به اصناف تولیدی وارد شد و فعالیت این بخش را در زمینه تأمین مواد اولیه با چالش روبرو کرد. رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در ادامه افزود: به دلیل اینکه اصناف توانایی خرید

به گزارش قائم آنلاین، در رابطه با مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۷ در حوزه کسب‌وکار اظهار کرد: در سال ۹۷ بیشترین ضربه به اصناف تولیدی وارد شد و فعالیت این بخش را در زمینه تأمین مواد اولیه با چالش روبرو کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در ادامه افزود: به دلیل اینکه اصناف توانایی خرید مواد اولیه از بورس را نداشتند، به‌ ناچار با نوسانات بازار درگیر شدند و هزینه تولید محصولات آن‌ها چند برابر شد.

 وی با اشاره به شعار سال ۹۸ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز محدودیت‌هایی در زمینه تأمین مواد اولیه وجود دارد که انتظار می‌رود با سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی، اوضاع کسب و کار اصناف تولیدی بهبود یابد.

جهانگیری به بحث محدودیت‌های اخذشده در زمینه واردات و ممنوعیت‌های ایجادشده در بخش صادرات اشاره کرد و گفت: اگر این محدودیت و ممنوعیت‌ها با کارشناسی بیشتری وضع شود، می‌تواند باعث تقویت بخش اصناف شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در همین راستا ادامه داد: این تصمیمات باید به نحوی اخذ شود تا ظرفیت صادراتی محصولاتی که توان صادراتی در آن‌ها وجود دارد حفظ شود و در مقابل نیز مجوز ورود آن دسته از مواد اولیه و کالاهایی که در داخل نیاز اساسی برای آن وجود دارد و به بهبود اوضاع کسب و کار و رونق تولید کمک می‌کند را صادر کنند.

تحریم شمشیر دولبه است

وی تأکید کرد: تحریم‌های ظالمانه شمشیر دو لبه است و ما با درایت و اقدام سنجیده خود می‌توانیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

جهانگیری بیان داشت: جذابیت صادرات محصولات و بهبود وضعیت تولید بیش‌ازپیش شده است و باید از این فرصت به نحو احسن بهره گرفت.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تصریح کرد: در شرایط حاضر اگر در بحث تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی موفق عمل کنیم، می‌توانیم شاهد شکوفایی و رونق تولید و بهبود اوضاع کسب و کار باشیم.

مدیریت شرایط مهم‌ترین اقدام اصناف در سال ۹۷

وی به مهم‌ترین نقش اصناف در سال ۹۷ اشاره کرد و اذعان داشت: مدیریت شرایط کسب و کار و همراهی با مسؤولان در زمینه کنترل شرایط اقتصادی و در نهایت پاسخگویی به‌ موقع به نیاز مردم، مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در بخش اصناف بود.

جهانگیری در پایان به عدم تحقق وعده‌های دولت در زمینه تسهیل وضعیت کسب و کار اشاره کرد و گفت: به‌ منظور بهبود اوضاع اقتصادی اصناف، وعده‌هایی نظیر اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان داده‌شده بود که در سال ۹۷ هیچ‌یک از این وعده‌ها محقق نشد اما در این شرایط و با توجه به همه کاستی‌هایی که وجود داشت، اصناف همواره همراه نظام و اهداف کلان اقتصادی بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + دوازده =