کد خبر : 147156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
-

پرداخت تسهیلات بلندمدت و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان

پرداخت تسهیلات بلندمدت و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی پس از بازدید از مناطق سیل‌زده استان گلستان، برای بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران از فرودگاه دشت‌ناز وارد این استان شد. رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به مازندران عازم مناطق سیل‌زده این استان شد تا در بازدید میدانی از نزدیک در جریان روند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی پس از بازدید از مناطق سیل‌زده استان گلستان، برای بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران از فرودگاه دشت‌ناز وارد این استان شد.

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به مازندران عازم مناطق سیل‌زده این استان شد تا در بازدید میدانی از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به مردم، رفع مشکلات و میزان خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل به بخش‌های مختلف قرار گیرد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و تابش رئیس بنیاد مسکن، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

*بازدید روحانی از روستای سیل زده کردخیل در استان مازندران

روحانی عصر امروز بلافاصله پس از ورود به استان مازندران عازم روستای کردخیل بخش رودپی شمالی شد و از این منطقه که در اثر سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده ، بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید با توضیح استاندار و مسوولان ذیربط در جریان روند اقدامات در راستای امداد رسانی و تلاش‌های انجام شده برای رفع مشکلات و جبران خسارت‌های ناشی از سیل در این منطقه قرار گرفت.

روحانی همچنین با حضور در منازل و باغ‌های آسیب دیده مردم در فضایی صمیمی با آنان گفتگو و پس از اطلاع از مسائل و مشکلات آنان دستورات لازم را در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم در زمینه‌های گوناگون به مسئولان ارائه کرد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این دیدار علت فروکش شدن سریع بحران سیل در استان مازندران را حضور بموقع و تمام و کمال مدیران دستگاههای اجرایی بویژه مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در مناطق سیلزده به صورت شبانه روزی و بررسی عملکرد دستگاههای خدمات رسان به صورت پیوسته در شورای مدیریت بحران استان و همچنین همدلی و وفاق نیروهای دولتی و غیر دولتی دانست.

رئیس جمهور نیز گفت: خسارت دیدگان سیل کمک بلاعوض دریافت می‌کنند و پرداخت تسهیلات بلند مدت در برنامه کاری قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی اظهار کرد: بسیار خوشحالم خداوند به من توفیق داد تا در این لحظات خدمت شما مردم وفادار به کشور، دین و نظام‌ برسم.

وی اظهار کرد: برای همگان درد، غم و رنج بود که در آغاز سال جدید در کنار رحمتی که خداوند با بارانش نازل کرد، برای زندگی عده‌ای از هموطنان عزیزمان به واسطه سیل و سیلاب، مشکلاتی پیش آمد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا همه این خسارت‌ها و مشکلات با دست پرتلاش مردم و در حد امکان با کمک دولت جبران شود، افزود: به همه آنهایی که مسکن‌شان خسارت دیده، یا شغل، دام و زمین کشاورزی‌شان دچار آسیب شده، حتماً هم کمک بلاعوض می شود و هم وام بلندمدت کم‌بهره خواهیم داد.

روحانی اضافه کرد: دولت با همه توان‌ در کنار و در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه امروز همه مسوولان، نهادها و کمیته‌ها، هلال احمر، امدادگران و نیروهای مسلح در کنار مردم هستند، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلاتی که پیش آمده را رفع کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران در شرایط سختی و مشکلات به فکر هم بوده و همدیگر را یاری می‌‌کنند، گفت: امروز بسیاری از استان‌های کشور بویژه خوزستان درگیر مشکل بارندگی شدید و سیلاب هستند.

روحانی افزود: باید دست به دست هم دهیم تا از مشکلات عبور کنیم.

در جریان سیل اخیر بر اساس اعلام مسوولان استانی تاکنون هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان خسارت به مازندران وارد شده است که ۵۵۸ میلیارد تومان از این خسارت به بخش دام و طیور،۲۲۷ میلیارد تومان به معیشت مردم و ۴۷۷ میلیارد تومان نیز به بخش زیربنایی و تاسیسات وارد شده است.

همچنین ۳۰ میلیارد تومان خسارت به اصناف روستایی خسارت وارد شد که در مجموع قریب ۱۳۴۰ میلیارد تومان است.

بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در اثر سیل و بارش شدید باران و برف در استان مازندران خسارت دیده‌اند.

در اثر وقوع سیل و بارش شدید باران پنج نفر در استان مازندران جان باختند.

اقدامات گروه‌های جهادی و مردم برای خروج بحران و عادی سازی زندگی مردم در روستاهای سیل زده ادامه دارد.

قرار است جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 16 =