کد خبر : 147133
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

قطعی برق ۷۰ روستا در پلدختر

قطعی برق ۷۰ روستا در پلدختر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سفیر افلاک موضوع سیل و خسارت به زیرساخت های پلدختر به عنوان جنوبی ترسین شهرستان استان لرستان به موضوعی تبدیل شده که مردم قربانی سوء تدبیر مسئولان می شوند.   نبرد کوه، رودخانه و جاده شاه بیت بحران های سیل در شهرستان پلدختر هست که در این میان مردم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سفیر افلاک موضوع سیل و خسارت به زیرساخت های پلدختر به عنوان جنوبی ترسین شهرستان استان لرستان به موضوعی تبدیل شده که مردم قربانی سوء تدبیر مسئولان می شوند.

 

نبرد کوه، رودخانه و جاده شاه بیت بحران های سیل در شهرستان پلدختر هست که در این میان مردم بیشترین خسارت را متحمل می شوند.

 

با توجه به اینکه وضعیت مالی مردم در این نقطه از لرستان ضعیف می باشد و به دلیل خشکسالی های گذشته منبع مالی آنها در کشاورزی ،باغداری و دامداری به سختی تامین می شد.

 

ولی دولت به گفته نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور زیر بار خسارت های کشاورزی نمی رود و سر قشر زحمتکش کشاورزی از خسارت سیلاب چیزی جز غم و ناراحتی نیست.

 

سیل پلدختر98

 

در سیلاب های اخیر که حدود ۱۰۰میلیارد تومان خسارت به پلدختر ومعمولان وارد شد هنوز اعتباری از ستاد حوادث کشور به پلدختر اختصاص پیدا نکرده است که سیل ۵فروردین ۹۸ علاوه بر توسعه خسارت ها ولی تا کنون به مردم کمکی از طرف دولت و این ستاد صورت نگرفته است.

 

این در حالی که مردم نسبت به مصوبات واعتبارات کاغذی مسئولان امیدی ندارند و فقط با نوشتن نامه دل خودشان را خوش به پاسخی مثبت از طرف مسئولان برای کمک مالی می کنند.

 

سیل پلدختر98

 

نادیا امرایی، معاون عمرانی فرماندار پلدختر در گفت وگو با سفیرافلاکبا اشاره به بارندگی ها ووقوع سیل در پلدختر ومعمولان اظهار داشت: بر اثر شدت بارندگی ها و طغیان کشکان پل دمرود افرینه،پل چم شهران، پل کلهر و پل زورانتل  به زیر آب رفته است.  

 

وی با بیان اینکه به علت طغیان رودخانه کشکان و زیر آب رفتن مجتمع کوثر آب ۵۰ روستای آن قطع شد افزود:در شهر معمولان ۱۰۰واحد مسکونی و در روستای چم شهران ۱۰واحد مسکونی به زیر آب رفته است.

 

معاون عمرانی فرماندار پلدختر با بیان اینکه وضعیت در بخش معمولان بحرانی هست، ادامه داد: راه ارتباطی دمرود افرینه، علیا و سفلی و همچنین منطقه طایی قطع، دستگاه های امدادی به چادر، پتو و بسته غذایی نیاز دارند.

 

سیل پلدختر98

 

امرایی با اشاره به اینکه خیابان‌های رسالت منطقه ولاب دچار آب‌گرفتگی شده گفت: دیوار ساحلی شهر پلدختر به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه کشکان در معرض تخریب است که در صورت تخریب آب وارد شهر پلدختر می‌شود.

 

معاون عمرانی فرماندار پلدختر عنوان کرد: تعداد منازلی که در داخل شهر پلدختر دچار آب‌گرفتگی شده مشخص نیست.

 

وی تصریح کرد: برق ۳۵ روستا در معمولان قطع شده است، افزود: جاده خرم آباد-پلدختر در چندین نقطه به علت تخریب پل و آبگرفتگی قطع و مسدود است و همچنین ۱۵ واحد مسکونی روستای چم شهران زیر آب رفته است.

 

وی یادآور شد:صبح امروز قطع شده بود در حال حاضر خطوط برق و لوله های آب توسط نیروهای امدادی این شهرستان تعمیر و هم اکنون وصل شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه پل روستای گل گل به‌طور کامل تخریب‌شده و امکان تردد بر روی آن وجود ندارد، عنوان کرد: پل افرینه که جاده ترانزیتی از روی آن عبور می‌کند زیرآب رفته و شدت آب در اطراف این پل سبب وحشت افراد در کنار پل شد.

 

امرایی اضافه کرد: عنوان کرد: سه روستای پلدختر دچار آب‌گرفتگی شده است و راه ارتباطی برخی از روستاهای این شهرستان مسدود است.

 

سپاه و بسیج میدان دار کمک به سیل زدگان پلدختر ومعمولان

سرهنگ محمد محمودوند،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر در گفت وگو با سفیرافلاک با اشاره به اینکه پس از اذان صبح امروز با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، نیروهای بسیجی و پاسدار درمیدان حضور داشتند اظهار داشت:از زمانی که بر اثر طغیان رودخانه برخی از نقاط شهر آسیب پذیر شد بلافاصله نیروهای بسیجی در محل ها مستقر شدند و مردم را هدایت می کردند.

 

 

سیلاب98وبسیج

 

وی بیان کرد:با توجه به ریزش کوه و تخریب جاده،محور پلدختر-خرم آباد مسدود شد که در پل تاریخی با همکاری پلیس نسبت به تردد مسافرین ممانعت کردیم.

 

به گفته وی با توجه به بارندگی و لزوم اسکان مسافرین نوروزی،بلافاصله سالن های ۹دی وصالحین را برای اسکان فراهم کردیم وتعداد زیادی از مسافرین را در سالن ها اسکان دادیم.

 

محمودوند اظهارداشت: برای بازگشایی برخی کوچه ها و مسیل ها از توان نیروهای بسیجی استفاده کردیم.

 

وی ادامه داد: از طریق فرماندهان پایگاه ها وحوزه های مقاومت سطح شهرستان ،امکانات مورد نیاز را برای اسکان مسافرین نوروزی و گرفتار در سیل فراهم کردیم.

 

 برای نجات ۴بیمار گرفتار در سیل معمولان راه دسترسی وجود ندارد

ناصر بابایی رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر در گفت وگو با سفیرافلاک با بیان اینکه سلامت مادران باردار برای وزارت بهداشت یک امر اولویت دار می باشد، اظهار داشت: بر اثر بارندگی و قطع راه های ارتباطی به معمولان ارائه خدمات رسانی بهداشتی ودرمانی به افراد غیر ممکن شد.

 

وی بیان کرد: دو مادر باردار اهل معمولان و روستای دمرود افرینه نیاز به درمان و مراقبت دارند که به دلیل نبود راه دسترسی بر اثر سیل امکان خدمات دهی و اعزام ماما به منطقه وجود ندارد.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان پلدختر عنوان کرد: دو بیمار دیگر که مبتلا به سکته قلبی و شکستگی لگن هم نیز هستند از جمله بیماران اورژانسی هستند که نیازمند مراقبت ودرمان هستند.

 

وی ادامه داد:با معاون درمان،ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان هماهنگی های لازم صورت گرفته ولی به دلیل شرایط بد جویی امکان استفاده از بالگرد برای حمل بیمار وجود ندارد.

 

محمدطاهر متش‌پور، رییس شرکت توزیع برق لرستان در گفت وگو با سفیرافلاک اظهار داشت: بر اثر شدت بارندگی و طغیان رودخانه کشکان برق ۷۰ روستای مسیر جاده پل‌دختر ـ خرم‌آباد قطع شده است.

 

وی بیان کرد: هم اکنون علاوه بر کمک گرفتن از مرکز استان نیروهای این شرکت نیز برای رفع مشکل و وصل برق به محل اعزام شدند.

 

متش پور تصریح کرد: ازمیزان خسارت ناشی از سیل به تاسیسات وشبکه برق آمار دقیقی دردست نیست که متعاقباً اعلام می‌شود.

 

بحران تصمیم گیری در جلسه ستاد بحران پلدختر؟

سیروس ابراهیمی، بازرس ویژه استانداری لرستان در بحث خدمات سفر با حضور شبانه در ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر با بیان اینکه تا امروز در ستادسکان مشغول بررسی مسائل خدمات سفر بوده ام افزود: استاندار در تماس تلفنی به من ابلاغ کرد که به عنوان نماینده ویژه وی برای بررسی مسائل ومشکلات سیلاب به پلدختر سفر کنیم.

 

وی بدون اشاره به وضعیت خسارات و لزوم تصمیم گیری برای پیشگیری از توسعه آنها گفت: دیواره ساحلی در دو نقطه آسیب دیده که برای حفظ جان مردم ،ضروری است با مسئولیت شهردار پلدختر و با استفاده از تمام امکانات دولتی وبخش خصوصی برای پر کردن این دونقطه (ابتدای پل ورودی و کنار استخر) در دیواره ساحلی را با پر کردن سنگ لاخ های بزرگ باسازی کنیم تا درصورت ادامه بارش ها شاهد تخریب و ورود آب به منازل شهروندان نشود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 6 =