کد خبر : 147119
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
-

سود بانکی و بروکراسی موانع اصلی تولید در کشور

سود بانکی و بروکراسی موانع اصلی تولید در کشور

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو ؛ در خصوص شعار سال گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور درگذشته و حال، با نام‌گذاری‌های هرساله مقام معظم رهبری اقتصاد و معیشت مردم سرلوحه کارهای همه مسئولین قرارگرفته است. منصوری افزود: امسال هم با

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو ؛ در خصوص شعار سال گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور درگذشته و حال، با نام‌گذاری‌های هرساله مقام معظم رهبری اقتصاد و معیشت مردم سرلوحه کارهای همه مسئولین قرارگرفته است.

منصوری افزود: امسال هم با توجه به شرایطی که وجود دارد و تحریم‌ها به اوج خود رسیده تنها راه نجات ایجاد درآمد است که درآمد هم از تولید انجام می‌شود.

وی تولید در همه حوزه‌ها چون صنعت، کشاورزی و صنایع‌دستی را ضروری دانست و عنوان کرد: رونق مهم‌ترین موضوعی است که باعث می‌شود در سالی که در آن حضور داریم، بتوانیم معیشت مردم و وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت برخی از کشورها بعد از جنگ جهانی دوم بیان کرد: کشورهایی مانند ژاپن و خیلی از کشورهای دیگر بعد از جنگ جهانی دوم توانستند با توجه به رونق تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه و انجام فعالیت‌های مرتبط با این حوزه‌ها به تولید صادرات محور دست یابند و وضعیت اقتصادی مردمشان را بهبود بخشند.

وی ادامه داد: کشور ما هم در حال طی این مسیر است و فکر می‌کنم که هم در حوزه تولید و هم در حوزه افزایش کیفیت تولید به نتایجی دست بیابیم.

منصوری اظهار کرد: در این وضعیت مردم هم شرایط را درک می‌کنند و امیدواریم که با این شرایط موجود با تکیه‌بر بیانات رهبری و با توجه به رونق تولید، نواقصی را که طی سال‌های گذشته داشتیم گره‌گشایی کنیم و بر تحریم‌های صورت گرفته فائق آییم.

وی اعتماد به تولید داخل وعدم واردات بی‌رویه را دو مسئله مهم در حوزه تولید دانست و تصریح کرد: بالاخره باید از جایی شروع کنیم. اولینش این است که باید نگاهمان را تغییر دهیم و به تولید داخل اعتماد کنیم و به آن اهمیت بدهیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه در مسیر تولید موانع قانونی کمی وجود دارد بیان کرد: یکی از این موانع بحث سود بانکی است که باید اصلاح شود. سود بانکی ۲۳ درصد عملاً مانع تولید است. ما باید مانند بقیه کشورهای دنیا سود بانکی را به حد پایین برسانیم که راه این هم رونق تولید است که در ادامه به صادرات و وضعیت اقتصادی بهتر منجر می‌شود تا بتوانیم جلوی سود بانکی را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از فعل‌وانفعالات اداری نیز در حوزه تولید دست‌وپا گیر است و حتی ممکن است در برخی از مواقع سنگ‌اندازی‌هایی صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − هجده =