کد خبر : 146959
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
-

خسارت ۸٫۶ میلیاردی سیل به اماکن تاریخی مازندران

خسارت ۸٫۶ میلیاردی سیل به اماکن تاریخی مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران با ابراز تاسف و اعلام تسلیت به جان باختگان وقوع سیل اخیر در استان‌های فارس و خوزستان، گفت: جهت همدردی با جان باختگان این حادثه، تمامی برنامه‌های شاد، جنگ شادی و کنسرت‌ها طی روز جاری در سطح مازندران لغو

به گزارش قائم آنلاین، سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران با ابراز تاسف و اعلام تسلیت به جان باختگان وقوع سیل اخیر در استان‌های فارس و خوزستان، گفت: جهت همدردی با جان باختگان این حادثه، تمامی برنامه‌های شاد، جنگ شادی و کنسرت‌ها طی روز جاری در سطح مازندران لغو شد.

وی به خسارات وارده سیل به بناهای تاریخی استان اشاره کرد و افزود: سیل اخیر موجب تخریب برخی ابنیه و اماکن تاریخی در سطح استان شد که برآورد ریالی این خسارت، ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۸۰ نفر شب مسافر نوروزی در استان مازندران تا پایان روز پنجم فروردین ۹۸ خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران خاطرنشان کرد: تعداد بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان به ۴ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۸۸۲ نفر رسیده است که حاکی از رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

فرزانه اعلام کرد: تعداد بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانی، ۲ هزار و ۷۹۴ مورد بوده است که در نهایت منجر به صدور اخطار به ۷۰ مورد تاسیسات گردشگری شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه، موزه و سایت موزه داخلی و خصوصی در استان؛ گفت: از ۲۷ اسفندماه سال ۹۷ تا پایان روز پنجم فرورین سال‌جاری، تعداد ۷۰ هزار و ۲۲۸ بازدید کننده داخلی و ۳۷۰ گردشگر خارجی از این موزه‌ها بازدید به عمل آوردند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + چهارده =