کد خبر : 146951
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
-

بازدید ۲ هزار نفر از کارگاه‌های صنایع دستی مازندران

بازدید ۲ هزار نفر از کارگاه‌های صنایع دستی مازندران

به گزارش قائم آنلاین، حسین ایزدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران گفت: با وجود بارندگی و وقوع سیل در نقاط گوناگون استان مازندران اما خوشبختانه توانستیم طی بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۷ تا پایان روز پنجم فروردین ماه، ۱۶ نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان برگزار کنیم. وی با اشاره به

به گزارش قائم آنلاین، حسین ایزدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران گفت: با وجود بارندگی و وقوع سیل در نقاط گوناگون استان مازندران اما خوشبختانه توانستیم طی بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۷ تا پایان روز پنجم فروردین ماه، ۱۶ نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی؛ افزود: از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه‌ها حضور ۲۰ استان فعال صنایع دستی کشور نظیر فارس، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، یزد، خوزستان، گلستان، سمنان، البرز، بوشهر و آذربایجان شرقی و غربی بوده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه تا کنون بیش از ۶۰۰ غرفه نمایشگاهی جهت بازدید علاقمندان برپا شده است؛ خاطرنشان کرد: استقبال بسیار خوبی از سوی گردشگران از این نمایشگاه‌ها شده است و طی روزهای آتی نیز، چندین نمایشگاه دیگر افتتاح خواهد شد.

ایزدی به برگزاری کارگاه‌گردی در ۲۵ کارگاه صنایع دستی استان طی ایام نوروز برای نخستین بار در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون، بیش از دو هزار نفر از این کارگاه‌ها دیدن کردند.

وی متذکر شد: در این کارگاه‌ها هنر فعالان این صنعت در رشته‌های سفال، لاک تراشی، نساجی سنتی ما نظیر جاجبم و گلیج، حصیر بافی و غیره در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 16 =