کد خبر : 146771
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
-

یک مشت خاک مرده در شورای شهر ریخته شده

یک مشت خاک مرده در شورای شهر ریخته شده

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل قناعتی، نایب رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر چهارم در گفت و گو بیان اینکه تفاوت عملکرد بین شورای چهارم و پنجم هم برای نخبگان شهری هم برای عموم کاملا مشخص و روشن است گفت: در تهران اتفاق چشمگیری در حوزه های مختلف که مردم احساس بکنند که باعث تحول

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل قناعتی، نایب رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر چهارم در گفت و گو بیان اینکه تفاوت عملکرد بین شورای چهارم و پنجم هم برای نخبگان شهری هم برای عموم کاملا مشخص و روشن است گفت: در تهران اتفاق چشمگیری در حوزه های مختلف که مردم احساس بکنند که باعث تحول در شهر باشد معلوم است که نیفتاده است.

قناعتی با بیان این نکته که اگر شهردار قوی باشد، شورای شهر قوی هم درکنارش می تواند داشته باشد افزود: نقطه شروع هر فعالیت در شهر با لایحه شهردار می تواند آغاز شود. شهردار است که جیب درامدی و هزینه کرد شهر را در اختیار دارد و با تیزهوشی، درایت، مدیریت و شجاعت خودش را به آب و اتش می زند تا کاری برای آسایش مردم در شهر انجام دهد. لذا فکر و اندیشه و داشته های خودش را به شورا عرضه می کند و شورا در مقام مشاوره موضوع را دنبال کرده و به فنی و علمی شدن بیشتر کار کمک می کند. وقتی شهردار قوی نباشد به نسبت شورا هم کاری نمی تواند انجام بدهد.

نایب رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر چهارم  با اشاره به اینکه هیچگونه تحول و تدبیری در این چندوقت از شورای فعلی دیده نشده است گفت: انگار یک مشت خاک مرده در شورای شهر ریخته شده است. برخی از پروژه هایی که بعضا ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در این دوره متاسفانه به جای تلاش برای به پایان رساندن، مسدود و تعطیل شد.

وی با طرح این موضوع که شورای فعلی به جای پرداختن به آینده و تمرکز بر توسعه فعالیت های شهری به موضوعات عملکردی مدیریت گذشته شهر می پردازد افزود: نمی خواهم بگویم نظارت نباشد ولی اینکه همه کار این باشد که مدام به بدهی شهرداری پرداخته شود به معنی نظارت نیست.

قناعتی برای پایان دادن به این سندسازی ها و جلوگیری از تضییع حق مردم گفت: شورای پنجم خیلی نظرش را در این زمینه مستند می داند، نماینده شهردار قبل و شورای جدید در منظر کارشناسان شهری بنشینند، باهم مناظره کنند که این بدهی ها در جهت منافع و پیشرفت شهر بوده یا برای منافع افراد و گروه ها هزینه شده است. اینکه همه اعضای شورا مدام به این دست موضوعات بپردازند اینده و مسائل شهر معطل می ماند.

عضو سابق شورا شهر تهران نقش شورا را در هدایت مدیریت شهری مهم دانست و گفت: شورا می تواند در انتخاب مدیران کارامد اعم از شهردار، معاونان و مدیران مناطق همکاری و همفکری داشته باشد و برای اداره بهتر شهر طرح های پیشرو و راهگشا ارائه دهد.

وی نقطه قوت شورای چهارم را تجربه مدیریت شهری اعضای آن دانست و افزود: در شورای چهارم طرح های فراوانی توسط کمیسیون ها پیشنهاد شد که نشان از نخبگی، کارامدی و حساسیت شورای قبل نسبت به مشکلات مردم داشت ولی الان این حساسیت در اعضای شورای شهر دیده نمی شود. امیدوار هستم شورای فعلی در این مدت باقیمانده کارهای مهم و اثرگذار برای شهر انجام دهد که مهم رفاه و آسایش مردم تهران است.

قناعتی با انتقاد از سیاسی کاری در شوای فعلی گفت: پیگیری مطالبات سیاسی باوجود مشکلات و مسائل مهم در اداره شهر، ظلم و جفا به مردم و شهر است. اگر شورا اگر بخواهد به فعالیت های شهری همانطوری نگاه کند که در تخریب جناح مقابل دستور کار داشت قطعا از ماموریت اصلی خود باز می ماند. برخی موضع گیری های شورای پنجم نشان می دهد آنقدر که برای تخریب جریان رقیب وقت می گذارد، برای حل مشکلات شهری نمی گذارد.

وی با اشاره به حضور موثر دوستان اصلاح طلب در شورای چهارم گفت: در شورای شهر چهارم ۱۶ نفر از ۳۱ نفر اصولگرا بودند و در تمام عمر خود در تصمیم گیری ها یکدست بود. شاید برخی نقطه نظراتی داشتند اما باتوجه به مصلحت شهر، تصمیمات متمرکز بود. علت هم این بود که هر تصمیمی پیش از طرح در صحن علنی در جلسات کمیسیون ها با توجه به اهداف و سیاست های کلی برنامه پنجم بررسی می‌شد و نظرات جریانی و حزبی در بررسی ها و پیگیری ها ملحوظ نبود. علی رغم اینکه شورای فعلی یکدست  اصلاح طلب است اما در داخل خودشان چند دستگی حزبی زیاد سات و  فارغ از مسائل شهری تعصب و تقلای جریانی گروه خودشان را پیگیری می کنند. این خودش یک جور تفرقه داخلی است که سرعت انجام فعالیت های شهری را کند کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =