کد خبر : 146761
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
-

اقامت ۴٫۵ میلیون نفر شب مسافر نوروزی در مازندران

اقامت ۴٫۵ میلیون نفر شب مسافر نوروزی در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران در ساری از اقامت ۴ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۰۷ نفر شب مسافر نوروزی در استان مازندران تا پایان روز سوم فروردین ۹۸ خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران در ساری از اقامت ۴ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۰۷ نفر شب مسافر نوروزی در استان مازندران تا پایان روز سوم فروردین ۹۸ خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان به دو میلیون و ۹۹۲ هزار و ۹۰ نفر رسیده است که حاکی از رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانی، یک هزار و ۷۹۵ مورد بوده است که در نهایت منجر به صدور اخطار به ۳۹ مورد تاسیسات گردشگری شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه، موزه و سایت موزه داخلی و خصوصی در استان؛ بیان کرد: از ۲۷ اسفندماه سال ۹۷ تا پایان روز سوم فرورین سال‌جاری، تعداد ۳۸ هزار و ۵۰۰ بازدید کننده داخلی و ۲۷۵ گردشگر خارجی از این موزه‌ها بازدید به عمل آوردند.

فرزانه متذکر شد: چهار نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در سطوح استانی و منطقه‌ای در حال برگزاری در شهرهای بابل، بهشهر، نکا و سوادکوه شمالی است و طی امروز و فردا، شاهد بازگشایی این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌های گوناگون استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: ستاد خدمات سفر مازندران برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی تاکنون اقدام به برگزاری بیش از یک صد جلسه با مسئولان، شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان کرده است که این تعداد جلسه، بی سابقه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به لزوم رونق اقتصادی گردشگری روستایی اشاره و اعلام کرد: یکی از راهکارها در این بخش، تقویت بومگردی است و در این راستا، ضمن صدور ۱۲۱ پروانه فعالیت اقامتگاه بومگردی در استان، ۴۱۳ پرونده نیز در دست اجرا است و این نشان دهنده گسترش فرهنگ بومگردی در میان مردم است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به شناسایی ۱۳۶ مقصد روستایی گردشگری در استان، یادآور شد: میزان متقاضی در بخش اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری در شرق استان، کم است و با توجه به وجود تعداد قابل ملاحظه و تمرکز اماکن مذهبی و متبرکه استان در شرق مازندران، باید گسترش اقامتگاه‌های بومگردی در شرق استان را ارتقا ببخشیم.

فرزانه در پایان با اشاره به ثبت ۷۷۱ بنای تاریخی در مازندران تصریح کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری در استان، ابنیه تاریخی در مازندران مغفول مانده است؛ در حالی که در استان بیش از دو هزار و ۵۰۰ ابنیه تاریخی داریم که ثبت شده نیستند و باید همه کمک کنیم تا این ظرفیت، ثبت و تقویت شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =