کد خبر : 146627
تاریخ انتشار : شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
-

خدمات‌رسانی بیش از ۱۰۰۰ بسیجی در نقاط سیل‌زده مازندران

خدمات‌رسانی بیش از ۱۰۰۰ بسیجی در نقاط سیل‌زده مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سردار محمدحسین بابایی درباره اقدامات سپاه در سیل چند روز گذشته مازندران ‏در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در ساری اظهار کرد: وظیفه سپاه این است که در حوادث مترقبه و غیرمترقبه در خط مقدم امدادی باشد و سپاه بسیج تا آخر در کنار مردم سیل‌زده می‌ماند . وی

به گزارش قائم آنلاین، سردار محمدحسین بابایی درباره اقدامات سپاه در سیل چند روز گذشته مازندران ‏در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در ساری اظهار کرد: وظیفه سپاه این است که در حوادث مترقبه و غیرمترقبه در خط مقدم امدادی باشد و سپاه بسیج تا آخر در کنار مردم سیل‌زده می‌ماند .

وی تصریح کرد: از ساعات اولیه شروع سیل در استان مازندران که ۱۰ شهر را در برگرفت تمام پاسداران شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی و بابلسر به همراه بسیجیان در صحنه حضور پیدا کردند.

*توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۰۰۰ تخته پتو

فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: اقدامات اولیه از جمله انتقال مردم از مناطق آبگرفتگی شده به وسیله قایق موتوری، جت‌اسکی، تراکتور،‌ وانت شاسی بلند و کامیون به مناطق امن صورت گرفت.

بابایی خاطرنشان کرد: این روزها بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم، حدود ۱۰۰۰ تخته پتو و چندین هزار عدد کنسرو و آب معدنی بین مردم توزیع شد و همچنین تانکرهای آبرسانی سپاه کربلا و لشکر ۲۵ کربلا نیز به مردم یاری رساندند.

*بکارگیری ۱۰۰۰ بسیجی در سراسر نقاط سیل‌زده

وی ادامه داد: از سه روز گذشته ۶۱ گروه جهادی در قالب هزار و ۵۰ نفر بسیجی در سراسر نقاط سیل‌زده و همچنین ارتفاعاتی که روستاهای آن در محاصره برف هستند مشغول خدمات‌رسانی به مردم شدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران بیان کرد: ماشین آلات بسیج سازندگی و مهندسی سپاه کربلا و لشکر ۲۵ کربلا به پاکسازی جاده ها و شن‌ریزی و تخلیه مناطق از درخت های رها شده و شکسته اقدام کردند.

بابایی اظهار کرد: چندین دستگاه لجن کش، کمپرسی، کامیون، لودر، گریدر، بولدزر، بیبکو و تراکتور در سراسر مناطق سیل زده مشغول خدمات رسانی به مردم هستند و با تغییر مسیر آب و تخلیه آب منازل به مردم کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی ماشین آلات راهسازی توسط بسیج سازندگی استان اجاره شده و برای کمک به مردم مورد استفاده قرار گرفت.

*اعلام نیاز کمک‌های فوری

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: در این پنج روز شاهد حضور جدی مردم دلسوز و بکارگیری تراکتورها و ماشین های در اختیار و همچنین کمک نیروهای پدافند هوایی ارتش  مستقر در بابلسر بودیم.

بابایی افزود: هم اکنون در مناطق وسیع کوهستانی نیاز به امدادرسانی مردم در بخش غذایی و علوفه جهت دامهایشان داریم.

وی تصریح کرد: کمک های نیازهای فوری ما ماشین لجن کش جهت تخلیه گل و لای منازل مردم، پمپ آب جهت انتقال آب به آبراهای اصلی، لودر و بولدرز جهت پاکسازی جاده ها و گشایش راههای روستایی و همچنین نیازهای مردمی از جمله پتو، غذای کنسروی، نان، موکت و آب معدنی است.

*فراخوان مردمی برای کمک به سیل‌زدگان

فرمانده سپاه کربلا مازندران ادامه داد: از تمام افرادی که داوطلب امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و سیل هستند با مراجعه به سپاه های شهرستان های گرفتار سیل، حوزه های مقاومت محلی و پایگاه های مقاومت روستایی به امداد مردم بپردازند.

بابایی گفت: با توجه به اینکه بعضی از عزیزان تمام امکانات زندگی خودشان را در سیل از دست دادند نیاز به کمک نقدی جهت تامین مایحتاج مردم داریم در ضمن مردم خیر و نوعدوست مازندران می‌توانند کمک های نقدی خودشان را به شماره حساب ۳۰-۵۱۶۸۱-۴۳۱۴-۳۱۱۰ بانک انصار(بنام جبهه مقامت) واریز کنند.

*غفلت مسئولان از حضور مردمی در قالب سپاه و بسیج

وی ادامه داد: در پی حوادثی که تقریبا هر سال به کرات در استان اتفاق می افتد اولین گروه هایی که در مناطق آسیب دیده جهت کمک به مردم حاضر می شوند و آخرین گروه هایی که از منطقه خارج می‌شوند نیروهای بسیج و مردم هستند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: به دلیلی که ما هنوز علت آن را پیدا نکردیم این حضور مردمی در قالب سپاه و بسیج مورد غفلت مسئولان قرار می گیرد و حداقل اثر آن دلسردی مردم و افزایش بی اعتمادی به مسوولان می شود چرا که وقتی مردم حضور بسیجیان و پاسداران را در تمام مراحل کنار خود می‌بینند این سوال برایشان مطرح می شود که چرا مسئولان مربوطه از جمله فرمانداران، ستاد مدیریت بحران و غیره این حضور را نمی‌بینند و به زبان نمی‌‌آورند.

بابایی گفت: امیدواریم که این نگاه تغییر کند چرا که ارزشمندترین نهاد برای مردم و برخواسته از دل خود مردم بسیج است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 18 =