کد خبر : 146647
تاریخ انتشار : شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
-

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان

به گزارش قائم آنلاین، سیلاب که از روز چهارشنبه در گلستان جاری شده است بیش از ده‌ها روستا و همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان را درگیر کرده است. آب سیلاب ناشی از سر ریز شدن سد‌های گلستان و بوستان پس از آنکه شهر گنبدکاووس را غرق در آب کرد به شهرستان آق قلا رسید و

به گزارش قائم آنلاین، سیلاب که از روز چهارشنبه در گلستان جاری شده است بیش از ده‌ها روستا و همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان را درگیر کرده است.

آخرین وضعیت سیل در استان گلستان / خطر برطرف شد اما...!

آب سیلاب ناشی از سر ریز شدن سد‌های گلستان و بوستان پس از آنکه شهر گنبدکاووس را غرق در آب کرد به شهرستان آق قلا رسید و از دیروز سطح آب در برخی مناطق از ۳۰ سانت تا بیش از ۲ و نیم متر رسید.

بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی با محصولات سبز گندم و کلزا کاملا از بین رفتند و همچنین ده‌ها روستا دچار خسارت‌های مالی شدند.

در این میان، اما وقتی گمان می‌رفت آب برای ورود به دریا سطح شهرستان گمیشان را نیز فرا بگیرد و امروز مشکل سیلاب امروز در این شهر آغاز شود، اما تا کنون خبری از سیلاب گسترده در این شهرستان نیست.

مسئولان گفته اند سطح آب و خروجی سد‌ها کاهش و همچنین خطر سیلاب در گمیشان کم شده است.

سیل‌زدگان ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی دریافت می‌کنند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:هر خانواری که منزل مسکونی آن‌ها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی افزود:همچنین علاوه بر تسهیلات بانکی این خانواده‌ها از مبالغ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهر‌مند می‌شوند.

از مردم صبور گلستان قدردانی می‌کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه برای بررسی ابعاد سیلاب وارد استان گلستان شدیم،گفت: از  مردم صبور استان گلستان برای تحمل این سختی‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: تلاش داریم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

امکانات سپاه در اختیار مردم سیل‌زده استان گلستان قرار گرفت

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: سپاه با همه توان خود به کمک سیل زدگان خواهد رفت و از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد.

وی اذعان کرد: خودروها، ماشین‌آلات سنگین و همچنین نیرو‌های مخلص سپاه پاسداران برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اخیر شهر‌های گلستان بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم مقداری از آلام مردم را کم کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =