کد خبر : 146501
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
-

رونق تولید می تواند همه کمبودهای اقتصادی را جبران کند

رونق تولید می تواند همه کمبودهای اقتصادی را جبران کند

به گزارش قائم آنلاین، مهدی تقوی کارشناس برجسته اقتصاد کشورمان در گفتگو  در خصوص مزایای رونق تولید برای اقتصاد کشور گفت: برای اینکه بتوانیم تولید را افزایش دهیم باید واحدهای تولیدی فعال شوند. بخشی از ماشین آلات و مواد اولیه کارخانجات کشور امروز از خارج وارد می شود اما بخش مهمی از آنها را می

به گزارش قائم آنلاین، مهدی تقوی کارشناس برجسته اقتصاد کشورمان در گفتگو  در خصوص مزایای رونق تولید برای اقتصاد کشور گفت: برای اینکه بتوانیم تولید را افزایش دهیم باید واحدهای تولیدی فعال شوند. بخشی از ماشین آلات و مواد اولیه کارخانجات کشور امروز از خارج وارد می شود اما بخش مهمی از آنها را می توان در داخل تولید کرد و اگر مقداری توجه به تولید داخل صورت گیرد این مشکلات قابل حل خواهد بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی کشور با بیان اینکه با توسعه سرمایه گذاری ها و جلوگیری از خرابکاری های اقتصادی می توان به آینده امیدوار بود، گفت: رونق تولید می تواند همه کمبودهای اقتصادی کشور را جبران کند. اگر تولید بالا رود قیمت ها پایین می آید و به تبع آن تورم نیز کاهش یافته و فشار اقتصادی موجود بر روی مردم نیز کم می شود.

وی در ادامه افزود: اشتغال هم موضوع مهمی است که ارتباط مستقیم با رونق تولید دارد و می تواند عرضه را افزایش داده و منجر به کاهش قیمت ها شود. همچنین رونق تولید موجب می شود تا جوانان بیشتری به کار مشغول شده و بدین ترتیب اشتغال بهبود یابد.

تقوی در ادامه افزود: اقتصاد کشور وضع مناسبی ندارد و می توان گفت اقتصاد خراب شده و تورم بسیار بالا رفته و نرخ رشد پایین آمده است. بخش عمده ای از این وضعیت به وجود آمده هم تقصیر ترامپ دیوانه است که هم برجام را رها کرد و هم در تمام دنیا خرابکاری هایی داشته است. امیدواریم ترامپ زودتر  کنار برود یا استیضاح شود تا تمام دنیا از دست وی راحت شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: روحانی در دوره اول خوب عمل کرد اما دور دوم همه چیز خراب شد. من برای دور دوم به روحانی رای دادم اما در دور دوم خوب عمل نکرد و اقداماتی انجام داد که اقتصاد با مشکل مواجه شد. امیدواریم در سال جدید با فروش نفت و گاز بیشتر بتوانیم خسارت های اقتصادی گذشته را جبران کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − یک =