کد خبر : 146392
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
-

اطلاعیه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب قائم‌شهر

اطلاعیه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب قائم‌شهر

به گزارش قائم آنلاین، با عرض سلام و تبریک فرارسیدن ایام نوروز سال ۱۳۹۸هجری شمسی و ایام ماه رجب و روزهای نورانی اعتکاف به شما مردم عزیز قائم‌شهر، با توجه به ایام تعطیل در این روزها جهت ارتقا امنیت اجتماعی و روانی مردم عزیز و در راستای پیاده سازی «گام دوم انقلاب» در ایجاد جامعه

به گزارش قائم آنلاین، با عرض سلام و تبریک فرارسیدن ایام نوروز سال ۱۳۹۸هجری شمسی و ایام ماه رجب و روزهای نورانی اعتکاف به شما مردم عزیز قائم‌شهر، با توجه به ایام تعطیل در این روزها جهت ارتقا امنیت اجتماعی و روانی مردم عزیز و در راستای پیاده سازی «گام دوم انقلاب» در ایجاد جامعه اسلامی تراز تمدن اسلامی و اشاعه اخلاقیات در فضای عمومی جامعه نکاتی بیان می شود که لازم است توجه کافی صورت گیرد.

۱-دادسرای قائمشهر در ایام تعطیلات در حالت کشیک قرار داشته و قاضی محترم کشیک در دادسرا در ساعات کشیک جهت رسیدگی به جرائم فوری از قبیل سرقت ها،مفقودی انسان ،تصادفات،نزاع و درگیری و جرائم مربوط به مواد مخدر مستقر می باشند.لذا چنانچه در این ایام اتفاقی رخ داده که نیاز فوری به دستورات قضایی دارد این دادسرا آماده خدمات رسانی می باشد.

۲-لازم است جهت جلوگیری از ورود سارقان به منازل عزیزانی که قصد مسافرت در این ایام را دارند از سالم بودن قفل درب منازل و همچنین در صورت داشتن دوربین مداربسته از سالم بودن و روشن بودن آن اطمینان پیدا کنند.ضمنا نسبت به تجهیز منازل به دزدگیر و موانع فلزی درب های اصلی اقدام شود.

۳-لازم است از پارک نمودن خودروهای شخصی در اماکن خلوت و نامطمئن جلوگیری و حتی الامکان از قفل فرمان و کلاچ استفاده شود.ضمنا از رها کردن و پارک کردن خودرو بصورت روشن و یا به همراه سوییچ و یا بصورتی که شیشه های خودرو پایین می باشد امتناع شود.از قرار دادن اشیا قیمتی و همچنین کودکان بصورت تنها در خودرو اجتناب شود.

۴-لازم است مردم عزیز هرگونه نقل و انتقالات کالا و لوازم منزل و رفت و آمدهای افراد غریبه بصورت غیر عادی و مشکوک در ساعات شبانه روز را جهت جلوگیری از وقوع جرمهایی چون سرقت و نزاع و قتل و .. به نهادهای انتظامی و اطلاعاتی خبررسانی کرده تا باعث ارتقا هر چه بیشتر امنیت اجتماعی مردم عزیز قائمشهر گردد.

۵-با توجه به خلوت بودن این ایام و کاهش رفت و آمدهای جاده ای در نقاط مختلف شهری و روستایی و امکان تخطی برخی از افراد در ارتکاب جرائمی مثل قطع درختان جنگلی ،تصرف زمین های متعلق به منابع طبیعی و جنگلها و زمینهای بلاصاحب،ساخت و سازهای غیر قانونی در زمینهای با کاربری زراعی و منابع طبیعی از قبیل دیوار کشی و ساخت خانه ، اقداماتی که بهداشت عمومی را تهدید میکند مثل دپوی نخاله های ساختمانی و مرغداری و دامی و … و همچنین برداشتهای غیر مجاز شن و ماسه از حریم رودخانه ها لازم است در صورت رویت اینگونه موارد ،مردم عزیز نسبت به اطلاع رسانی به مراجع انتظامی و اطلاعاتی اقدام فوری نمایند.

۶-لازم است مردم عزیز به عنوان رکن اصلی جامعه مدنی اسلامی نسبت به اطراف خود حساس بوده و مواردی چون کودک آزاری،خرید و فروش جزئی و کلی مواد مخدر و مشروبات الکلی ،تشکیل مراکز علنی و مخفی فساد و فحشا و همچنین مراکز دعا نویسی و خرافه پروری را به عنوان تخطی از قانون محسوب کرده و از طریق اطلاع رسانی به مراکز انتظامی و اطلاعاتی و همچنین ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادسرای قائمشهر نسبت به ایفای وظایف ذاتی خود اقدام نمایند.

۷-لازم است مردم گرامی با استفاده از برکات معنوی این ایام نسبت به رفع کدورت ها و اختلافات خانوادگی از طریق رفت و آمدهای خانوادگی و شرکت در میهمانی های کم خرج و صله رحم با بزرگان و اقوام سببی و نسبی و شرکت در مراسمات معنوی ایام ماه رجب اقدام و تلاش نمایند تا ان شاالله جامعه ای عاری از اختلاف و عداوت همراه با اخلاق و سیره ائمه اطهار داشته باشیم .

امیدواریم در سال جدید اخلاق اسلامی و حرکت به سوی پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و انسانی الهی سرلوحه مردم و مسئولین نظام اسلامی ایران تحت ولایت حضرت بقیه الله الاعظم و رهبری مقام معظم رهبری و حمایت معنوی شهدای گرانقدر باشد.

من الله التوفیق -ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب قائمشهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + نوزده =