کد خبر : 145352
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
-

دلایل عدم برگزاری نمایشگاه بهاره از سوی اتاق‌های اصناف

دلایل عدم برگزاری نمایشگاه بهاره از سوی اتاق‌های اصناف

به گزارش قائم آنلاین، سپیده صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص استقبال کمرنگ اتاق‌های اصناف در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و برپایی نمایشگاه تنها در ۵ شهر استان، اظهار کرد: فروشگاه بهاره که امسال شیوه‌نامه آن از سوی استانداری به تصویب رسید در دستورالعمل آن آمده بود که برگزاری آن حتما باید به تصویب

به گزارش قائم آنلاین، سپیده صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص استقبال کمرنگ اتاق‌های اصناف در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و برپایی نمایشگاه تنها در ۵ شهر استان، اظهار کرد: فروشگاه بهاره که امسال شیوه‌نامه آن از سوی استانداری به تصویب رسید در دستورالعمل آن آمده بود که برگزاری آن حتما باید به تصویب کارگروه تنظیم بازار برسد و در خود شیوه نامه هم بر فروش فوق‌العاده تأکید شده بود و در الویت اول قرار داشت.

وی افزود: از سویی دیگر، برای واحدهای صنفی در برگزاری نمایشگاه فروش بهاره یک هزینه سرباری دارد و به خاطر این هزینه سربار مسلما نمی‌تواند آن درصد تخفیف مطلوب را بدهد اما مسلما در خود واحدهای صنفی با حذف این هزینه سربار و فروش فوق‌العاده، تخفیفات بهتری به مشتری ارائه خواهد شد.

سرپرست اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: بر این مبنا مقرر شد تا الویت اول امسال برگزاری فروش فوق‌العاده باشد و تمامی اتاق‌های اصناف با این موضوع موافقت کردند؛ این یکی از دلایلی بود که اتاق‌های اصناف رغبت چندانی به برگزاری نمایشگاه فروش بهاره از خود نشان ندادند.

صاحبی ادامه داد: دوم آنکه امسال مقرر شد که مجری نمایشگاه بهاره باید حتما اتاق اصناف باشد و بر این اساس این امر مستلزم این بود که اتاق‌های اصناف میزان موجودی و شرایط ورود به این موضوع را بررسی کنند و نظر اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی به فروش فوق‌العاده به جای برگزاری نمایشگاه بوده است.

وی در خصوص تعداد شرکت‌های پخش فعال در مازندران پاسخ داد: طبق آماری که در سامانه ثبت شده است بیش از ۲۰۰ شرکت پخش در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

سرپرست اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص تعداد فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای فعال در استان بیان کرد: در سطح استان نزدیک به ۷۳ فروشگاه بزرگ و ۱۳۰ فروشگاه زنجیره‌ای مشغول فعالیت هستند.

این مسئول در خصوص عدم مدیریت فعالیت گسترده این فروشگاه‌ها نسبت به جمعیت و نابودی واحدهای خرده در اثر سوء مدیریت تعدد صدور مجوز فعالیت این واحدها؛ عنوان کرد: این موضوع یکی از مواردی بوده که علیرغم اینکه یکی از سیاست‌های وزارت ما است جزو دغدغه‌های بوده و ما معتقد هستیم که باید از این فرصت باید طوری استفاده کنیم که منجر به تهدید برای واحدهای خرد نشود و پیشنهاد دادیم که در افزایش شعبه‌ها و صدور مجوزها باید نسبت جمعیت نیز دیده شود؛ اما چون تصمیمات به طور متمرکز در تهران گرفته می‌شود، این پیشنهاد ما به مرحله اجرایی نرسیده است.

صاحبی متذکر شد: باید واحدهای صنفی خرد ما هم بپذیرند که رفته رفته، سیستم فعالیت کسبی در حال تغییر است، کسب و کار در حال دگرگونی است و آن‌ها هم باید به فکر تغییر روش فعالیت کسبی خودشان باشند.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی سازمان صنعت گفت: ما در طول سال اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و پاییز در هنگام بازگشایی مدارس و سال نو می‌کنیم که همراه با عرضه کالا و نیز فروش آن است.

سرپرست اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های موازی در سطح استان طی این ایام اعلام کرد: هر نمایشگاهی که در آن بخواهد خرید و فروش انجام شود می‌بایست در کمیسیون نمایشگاهی شهرستان مطرح و با آن موافقت شود و اگر نمایشگاهی فاقد مجوز باشد با آن برخورد خواهیم کرد.

صاحبی در خصوص زمان توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری در استان گفت: توزیع ۵۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب تنظیم بازاری از ۲۵ اسفندماه در بیش از ۶۰ مرکز عرضه استان آغاز خواهد شد.

وی در خصوص میزان توزیع گوشت مرغ تنظیم بازاری اعلام کرد: ما توزیع مرغ تنظیم بازاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومانی که از دی‌ماه آغاز شد را به میزان ۱۷۰۰ تن انجام دادیم و سپس هم بیش از ۱۱۰۰ تن گوشت گرم مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی تا به امروز توزیع شد.

سرپرست اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان گفت: کلیه انبارداران استان باید در راستای مبارزه با کالای قاچاق، با مراجعه به سامانه جامع انبارها، نسبت به ثبت میزان موجودی و ثبت حواله ورود و خروج کالا اقدام کنند و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − هجده =