کد خبر : 145184
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
-

محیط زیست مانع توسعه بخش بلده و شهرک صنعتی

محیط زیست مانع توسعه بخش بلده و شهرک صنعتی

به گزارش قائم آنلاین، نشست خبری با خبرنگاران عضو خانه مطبوعات شهرستان در محل دفتر خانه مطبوعات با حضور بخشدار بلده برگزارشد. امین رنجکش در این نشست با اشاره به وسعت بخش بلده اظهارکرد: بخش بلده با مساحت یکهزار و ۴۶۰ متر مربع بزرگترین بخش شهرستان نور است که بیش از نصف وسعت بخش کوهستانی

به گزارش قائم آنلاین، نشست خبری با خبرنگاران عضو خانه مطبوعات شهرستان در محل دفتر خانه مطبوعات با حضور بخشدار بلده برگزارشد.

امین رنجکش در این نشست با اشاره به وسعت بخش بلده اظهارکرد: بخش بلده با مساحت یکهزار و ۴۶۰ متر مربع بزرگترین بخش شهرستان نور است که بیش از نصف وسعت بخش کوهستانی شهرستان را در برمی‌گیرد.

وی گفت: بخش بلده با تنوع آب و هوایی، بناهای تاریخی، مناطق بکر و اماکن دیدنی پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد و با شخصیت‌های بزرگ سیاسی، مذهبی، ادبی از مناطق ویژه کشور محسوب می‌شود.

بخشدار بلده با اشاره به راه‌ها مواصلاتی بخش بلده از جاده هراز، کندوان، چالوس، رویان و … که هرکدام به فراخور فاصله‌ای که دارند در فصول مختلف سال مردم منطقه از آن استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: جمعیت شهری و روستایی بلده با ۳۵۳ خانوار شهری با جمعیت ۹۷۰ نفر و جمعیت روستایی ۲هزار و ۵۹۳ خانوار و جمعیت ۶ هزار و ۶۷۲ نفر با آخرین سرشماری سال ۹۵ و جمعیت کل حدود ۷هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت ثابت بخش بلده است که در فصل تابستان این جمعیت به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

این مسئول افزود: این بخش از سه دهستان تشکیل شد که ۴۳ روستا با شورای اسلامی و ۲ روستای آن با نمایندگی زیر نظر شورای بخش هستند و ۲۶ دهیاری فعال که برخی از دهیارها در ۲ روستا فعالیت می‌کنند.

رنجکش با اشاره به تقویت زیر ساخت‌های بخش بلده اضافه کرد: برای توسعه هر منطقه نیاز به آمادگی زیر ساخت‌ها در آن منطقه دارد و شهرک صنعتی بخش بلده از سال ۷۶ غیر فعال بود که پس از ۲۲ سال بعد از پیگیری‌های نماینده و فرماندار شهرستان در سال گذشته شهرک صنعتی کلنگ زنی شد و چند سرمایه‌گذار خارجی برای شهرک صنعتی آماده سرمایه گذاری شدند اما همچنان با مشکلات و موانع زیادی روبرو است.

وی با بیان اینکه محیط زیست مانع توسعه بخش بلده و شهرک صنعتی آن است، اضافه کرد: شرکت گاز پرکنی بلده به نام شهرک صنعتی مشغول کار است و با توجه به اینکه جذب سرمایه گذار در این شرایط و نوسانات قیمت یک هنر محسوب می‌شود در پنج روستای بلده انرژی خورشیدی با استفاده از سرمایه گذار فعال کردیم که حمام و مساجد در محل با انرژی خورشیدی فعال است.

بخشدار بلده با اشاره به جذب ۳۰ میلیارد اعتبار در یک سال گذشته برای بخش بلده خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور به اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی امیدواریم پیگیری‌هایی که انجام می‌شود با تعامل دو طرفه به سرانجام برسد.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین تولید تخم کبک با این حجم و ظرفیت در کشور در بلده وجود دارد، اظهارکرد: آمادگی صادرات تخم کبک به کشورهای همسایه وجود دارد اما با مشکل مکان برای بسته بندی روبرو هستند که با واگذاری زمین به سرمایه‌گذار، سرمایه گذار در مدت پنج ماه می‌تواند اقدام کند.

رنجکش با اشاره به پتانسیل بلده در تولید گیاهان دارویی و محصولات لبنی که کیفیت آن از شاخصه‌های این منطقه است تصریح کرد: بلده با توجه به مراتع غنی از لحاظ محصولات گیاهان دارویی و چراگاه دارای محصولات با کیفیت است و در زمینه گیاهان دارویی نیز با توجه به ۲هزار گیاهان دارویی در کل کشور ۸۰۰ نوع از گیاهان دارویی در بخش بلده شناسایی شد که خاک حاصلخیز، آفتاب مناسب و آب و هوای منطقه، مستعد برای کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و صنعت گلاب‌گیری است.

وی از مشکلات دامداران به قیمت علوفه اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به تفاوت قیمت علوفه دولتی و آزاد، دامداران در زمستان و یخبندان نیاز به توجه ویژه‌ای برای تهیه علوفه دام‌ها دارند.

بخشدار بلده خانه نیما را از مهمترین بخش گردشگری بلده نام برد و خاطرنشان کرد: توریست‌های داخلی و خارجی از خانه نیما بازدید می‌کنند و آزاد کوه نیز از سوی کوهنوردان استقبال می‌شود که اداره ورزش و جوانان در پی این استقبال کمپ آن را راه اندازی کرد که آماده افتتاح است.

رنجکش با اشاره به آثار ثبت شده ملی متعدد در بخش بلده تصریح کرد: ۵۰ آثار ثبت شده شهرستان متعلق به بخش بلده است که نشانگر قابلیت این منطقه می‌باشد و معادن، صنایع دستی، پرورش زنبورعسل و … از پتانسیل‌های این منطقه است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی موانع بخش بلده را مخالفت‌های زیست محیطی نام برد و گفت: با توجه به مسافت بخش بلده محیط زیست باید در این زمینه همکاری کند زیرا بعد مسافت برای سرمایه گذار ایجاد هزینه می‌کند که از موانع تولید محسوب می‌شود.

بخشدار بلده با قدردانی از صدا و سیما افزود: برای نصب فرستنده‌های دیجیتال در ۲۰ روستا بخش بلده ۶ میلیارد تومان هزینه شد.

این مسئول از پروژه‌های عمرانی به آسفالت شهرک صنعتی، ساخت یک سالن ورزشی در شهر بلده با ۶۰۰ میلیون اعتبار و ساخت سالن ورزشی توسط خیر در دو روستای بلده، رینگ خط فشار متوسط ۲۰ کیلو ولت نسن به کمربن برای ا فزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق این بخش با طراحی ۱۱ کیلومتر، تقویت ولتاژ برق برای جبران کمبود برق، ۱۵ کیلومتر فیبر نوری با هدف پهنای باند مخابرات بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، نصب و راه اندازی دکل‌های تلفن همراه در چهار روستای بلده با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

رنجکش با اشاره به پروژه آسفالت بلده از مهمترین مشکلات این بخش را فرسودگی شبکه آب شرب نام برد و اظهارکرد: ۸۰ درصد روستاها دچار فرسودگی لوله و هدر رفتن آب است که نیاز به اصلاح شبکه و لوله کشی آب شرب در بخش بلده دارد.

وی اضافه کرد: بخش بلده نماینده شهرستان در نمایشگاه بین المللی تهران بود که تولید کننده‌ها در این نمایشگاه محصولات خود را معرفی کردند که بازارفروش خوبی برای تولید کننده‌ها ایجاد شد و نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی نیز در روستای یوش برگزار شد.

بخشدار بلده گاز رسانی بخش بلده را از خواسته‌های بسیار مهم مردم منطقه نام برد و گفت: امیدواریم در سال آینده گازرسانی به این بخش کلنگ زنی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + سه =