کد خبر : 145196
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
-

سرنوشت مهم‌ترین پست اجرایی فوتبال چه می‌شود؟

سرنوشت مهم‌ترین پست اجرایی فوتبال چه می‌شود؟

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا ساکت اولین قربانی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال بود. پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تنها جایگاهی است که با انتخاب رییس فدراسیون و بدون هیچ انتخاباتی برگزیده می‌شود و از این رو برکناری ساکت هیچ منع قانونی و خطری از جهت تعلیق فوتبال از سوی فیفا

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا ساکت اولین قربانی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال بود. پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تنها جایگاهی است که با انتخاب رییس فدراسیون و بدون هیچ انتخاباتی برگزیده می‌شود و از این رو برکناری ساکت هیچ منع قانونی و خطری از جهت تعلیق فوتبال از سوی فیفا نداشت.

به همین دلیل در روز ۱۵ آذر ماه، چند روز قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا ساکت با کنار رفتن از دبیرکلی سرپرست کاروان تیم ملی در امارات شد. مهدی تاج هم به دلیل اینکه کارهای اجرایی فدراسیون بر روی زمین نماند در همان روز ابراهیم شکوری، معاون ساکت را به عنوان سرپرست دبیرکلی معرفی و یکی از مهم ترین پست‌های فدراسیون را به این مدیر جوان که خود سابقه حضور در تیم‌های بزرگی را دارد اهدا کرد.

در این بین طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال یک فرد تنها می‌تواند سه ماه به عنوان سرپرست فعالیت و بعد از آن باید حکم قطعی و مدیریتی دریافت کند. با این حال حدود سه ماه و پنج روز از حکم سرپرستی شکوری می‌گذرد و طبق قانون در حال حاضر حضور وی در پست دبیرکلی قانونی نیست.  مسئله‌ای که در جلسه مجمع روز گذشته می‌توانست قطعی شود اما هیچ اشاره‌ای به آن نشد تا مهم ترین پست اجرایی فدراسیون کماکان با سرپرست اداره شود. با این حال شکوری روز گذشته نقش بسیار ویژه‌ای در برگزاری مجمع ایفا کرد. او در کنار مهدی تاج نشست تا مجری برگزاری این جلسه حساس باشد. هم‌چنین رییس فدراسیون در خلال این جلسه از تدوین یک بندی برای اختیارات بیشتر دبیرکلی صحبت کرد. گویا تاج به دنبال این است تا به دبیرکل اختیار بدهد در مواقع حساس و حکم‌های ویژه بنا به مصلحت از انتشار برخی از احکام و نامه‎ها جلوگیری کند تا در زمان مناسب آن‌ها منتشر و  اجرا شود. قانونی که به طور قطع از بروز برخی حواشی جلوگیری کرده و بازدهی بیشتری خواهد داشت.

اما یک مانع قانونی دیگر بر سر راه ابراهیم شکوری در راه رسیدن به این صندلی حساس وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. طبق اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال یک فرد باید برای به دست آوردن پست دبیرکلی ۱۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد که حداقل پنج سال آن در ورزش بوده باشد. شکوری که در سال‌های نه چندان دور از فوتبال خداحافظی کرده است، هنوز یک سال کامل نیست که وارد بحث مدیریتی شده و همین باعث می‌شود او منع قانونی بزرگی داشته باشد. البته که این بند از اساسنامه در کنار چند بند دیگر شامل ایراداتی هستند و به احتمال فراوان در جلسه بندی مجمع در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت گیرد و شاید این مدیر جوان در سمت خود باقی بماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 11 =