کد خبر : 144748
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
-

دلایل عدم برپایی نمایشگاه بهاره در شهرهای مازندران

دلایل عدم برپایی نمایشگاه بهاره در شهرهای مازندران

به گزارش قائم آنلاین، امسال بر خلاف انتظار و با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، شاهد برگزاری تعداد بسیار معدودی نمایشگاه‌های فروش بهاره در مازندران هستیم؛ امری که شاید افزایش تعدد آن در شهرستان‌های گوناگون استان، بی شک موجب دلگرمی مردم می‌شد. هر ساله و با نزدیک شدن به ایام

به گزارش قائم آنلاین، امسال بر خلاف انتظار و با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، شاهد برگزاری تعداد بسیار معدودی نمایشگاه‌های فروش بهاره در مازندران هستیم؛ امری که شاید افزایش تعدد آن در شهرستان‌های گوناگون استان، بی شک موجب دلگرمی مردم می‌شد.

هر ساله و با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و داغ شدن تب و تاب خریدهای نوروزی، غالب خانوارهای مازندرانی منتظر آغاز برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره در اقصی نقاط استان بودند تا ضمن دسترسی آسان‌تر به اقلام مورد نیاز، از تخفیفات این نمایشگاه‌ها نیز بهره‌مند شوند، اما طی سال‌جاری در حالی که انتظار می‌رفت مسئولان استانی نسبت به برگزاری این نمایشگاه‌ها با توجه به وضعیت معیشتی فعلی خانوار، اهتمام بیشتری داشته باشند اما تعداد نمایشگاه‌های در حال برگزاری از انگشتان یک دست هم تجاوز نکرد و بدنبال چرایی این موضوع به سراغ ابراهیم یعقوبی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران رفتیم تا از آن مطلع شویم.

ابراهیم یعقوبی در این باره به خبرنگار ما گفت: طی سال‌جاری با توجه به اینکه فروش فوق‌العاده توسط بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان در حال برگزاری است، ضرورتی به برگزاری این نمایشگاه‌ها احساس نشد.

وی افزود: از سوی دیگر، امسال محوریت برگزاری این نمایشگاه‌ها با اتاق‌های اصناف استان بود و تنها ۵ الی ۶ اتاق اصناف در سطح استان برای برگزاری نمایشگاه فروش بهاره اعلام آمادگی کردند و مابقی متقاضی برپایی نمایشگاه نبودند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون برگزاری نمایشگاه بهاره در قائم‌شهر در دست انجام است و نمایشگاه‌های شهرهای ساری، بابل، آمل، چالوس و رامسر نیز در حال برگزاری است.

یعقوبی بیان کرد: نزدیک به ۷۰۰ غرفه در این نمایشگاه‌ها اقدام به فروش کالاهای مورد نیاز بازار شب عید نظیر کیف، کفش، پوشاک، مواد غذایی، آجیل، شکلات و شیرینی و هم‌چنین کالاهای تنظیم بازار می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار شب عید در مازندران از ۱۵ بهمن‌ماه در سطح استان آغاز شده است و تا نیمه فروردین سال ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت؛ عنوان کرد: تیم نظارتی ما نیز در این نمایشگاه‌ها مستقر است و با نظارت مستقیم از فعالیت غرفه‌داران و قیمت‌های ارائه کالاها بازرسی و کنترل خواهند کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص گلایه مردم از کمبود عرضه گوشت قرمز و مرغ در بازار اظهار کرد: خوشبختانه کمبود کالایی را در استان شاهد نیستیم فقط در بحث گوشت قرمز و مرغ شاهد مقداری کمبود هستیم که باید بگوییم جای نگرانی نیست و ذخیره‌‌ها برای پوشش این خلا وجود دارد.

یعقوبی ادامه داد: ۶۵ تن گوشت قرمز روز گذشته به ما اختصاص داده شده و ۱۰۰ تن دیگر نیز اخیرا به استان تخصیص پیدا کرده است که بزودی در مراکز عرضه که بنا است اسامی آن اعلام شود، توزیع شود و در بحث مرغ نیز، هم اکنون در حال توزیع گوشت هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص شکر نیز جای نگرانی نیست، جز آنکه ۱۰ هزار تن شکر به استان تخصیص پیدا کرده است، این کالا در مراکز عرضه وجود دارد و در دسترس مردم قرار دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: البته بحث گرانی در میان جامعه وجود دارد که مجزای بحث گران‌فروشی است که ما سعی داریم با فروش فوق‌العاده و برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره، قدرت خرید مردم را بالا ببریم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 17 =