کد خبر : 144750
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
-

تأمین ۱۱ میلیارد كیلووات انرژی مورد نیاز شبكه توسط نیروگاه نكا

تأمین ۱۱ میلیارد كیلووات انرژی مورد نیاز شبكه توسط نیروگاه نكا

به گزارش قائم آنلاین، اجلاسیه دبیران امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق سراسر كشور با هدف هم اندیشی در زمینه های تدوین و اجرای برنامه ها، به مدت دو روز به میزبانی امورفرهنگی صنعت آب و برق استان مازندران در نیروگاه شهیدسلیمی نكا برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه كه مدیران عامل

به گزارش قائم آنلاین، اجلاسیه دبیران امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق سراسر كشور با هدف هم اندیشی در زمینه های تدوین و اجرای برنامه ها، به مدت دو روز به میزبانی امورفرهنگی صنعت آب و برق استان مازندران در نیروگاه شهیدسلیمی نكا برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه كه مدیران عامل مجموعه صنعت آب و برق استان مازندران، مسئولان ستادی امور فرهنگی وزارت نیرو، شركت توانیر، شركت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و شركتهای آب منطقه ای وآبفای كشور در آن حضور داشتند، مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با استناد به فرازی از سخنان گهربار امام علی(ع) در حكمت ۲۳ نهج البلاغه كه فرمودند ” هر كس باطنش را اصلاح كند، خداوند ظاهرش را اصلاح میكند”، اظهار کرد: اگر كسی در راه دین خدا تلاش كند، خدا دنیایش را تأمین میكند، كسی كه با خلوص نیت برای خدمت به مردم تلاش كند، نزد مردم آبرومند میشود و كسی كه رابطه اش با خدا مستحكم باشد، خدا رابطه او و مردم را اصلاح می‌كند.

حجت الاسلام یزدانپرست به خدمات و پیشرفتهای علمی كشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: با دستان توانمند فرزندان این انقلاب در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی كارهای برجسته ای صورت گرفته و در زمینه های فنی و مهندسی و علم پیشرفته نانو به استقلال رسیدیم و در بخشهای آموزش و ساخت و تولید قطعات و تجهیزات صنایع و تولید بخش اعظمی از نیازها در داخل كشور نیز جایگاه بسیار مناسبی را در سطح دنیا در اختیار داریم.

وی رشد و شكوفایی كشور را مرهون تلاشهای فرزندان انقلاب دانست و با تأكید بر هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان، خاطرنشان کرد: مدیران متعهد ما شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش می كنند و گامهای بلندی برای رفاه مردم برداشته شد، اما دشمنان مدام سعی میكنند كه مسئولان نظام را در چشم مردم ناكارآمد جلوه دهند و بین آنان و نظام شكاف ایجاد كنند. لذا مردم ما باید مراقب باشند تا ناخواسته در دام دشمن گرفتار نشوند و اگر ضعفی در برخی از مدیران مشاهده شد، آنرا به همه مدیران تعمیم ندهند تا موجب دلسردی آنان نگردد.

یزدانپرست افزود: بخش فرهنگی از لحاظ كمی شرایط مطلوبی دارد اما در بخش كیفیت مثل مدیریت مصرف، ارتقاء فرهنگ سازمانی، اخلاق اداری، ایجاد انگیزه در كاركنان و اعتمادسازی عمومی نسبت به مسئولین كه میتواند در عبور از بحرانها بسیار كارساز باشد، جای كار و تلاش بیشتری را می طلبد.

مدیرعامل نیروگاه نكا نیز به تأمین حدود ۱۱ میلیارد كیلووات انرژی مورد نیاز شبكه از سوی نیروگاه نكا اشاره كرد و گفت: با توجه به طول عمر بالا و كاركرد حدود ۴۰ ساله این نیروگاه، نوسازی تجهیزات آن برای پایداری تولید امری ضروری است كه این مهم به دست متخصصان و نیروهای مجرب داخل نیروگاه در فصول گرم و سرد سال در حال انجام است.

محسن نعمتی بر ضرورت توجه به اجرای برنامه های فرهنگی تأكید كرد و افزود: در همین راستا ما در كنار تولید انرژی كه وظیفه ذاتی كار ماست از كارهای فرهنگی غافل نبوده و با تمام توان در جهت ارتقای فرهنگ دینی همكاران و خانواده هایشان گام برمیداریم كه در نتیجه فعالیتهای فرهنگی، این شركت در زمینه های ترویج فرهنگ نورانی نماز و قرآن، امر به معروف و نهی از منكر و دیگر امور مربوط به این حوزه درارزیابی های نهادهای متولی امورفرهنگی استان حائز چندین رتبه و دریافت لوح تقدیر شده است.

حسین افضلی رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق مازندارن نیز به تشریح خدمات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در بخش برق استان پرداخت و گفت: تعداد ایستگاه های برق استان در مقایسه با قبل از انقلاب ۸ برابر، ظرفیت ایستگاهها ۴۵ برابر، طول خطوط انتقال بیش از ۵٫۵ برابر و ظرفیت تولید برق استان دو برابر شد و از ۱۷۶۰ به ۳۶۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شركت برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به رشد فزاینده مصرف برق استان در فصل تابستان افزود: پیك شش ماهه دوم استان در حدود ۱۶۰۰ مگاوات است در حالیكه بدلیل مسافرپذیر بودن استان و استفاده بی رویه از سیستمهای سرمایشی مصرف زمان پیك تابستان گذشته از مرز ۴۵۵۹ مگاوات عبور كرده بود، لذا در بخش مدیریت مصرف ضرورت فرهنگ سازی از سوی متولیان امر به شدت احساس میشود.

یخكشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز در سخنان كوتاهی بر ضرورت فرهنگسازی در بخش مدیریت مصرف تأكید كرد وگفت: بالابودن میزان تقاضا برای مصرف حداكثری آب و برق هم در بخش تأمین و هم در بخش محیط زیست مشكلات زیادی بوجود میآورد، بویژه در استان مازندارن كه عمده فعالیت مردم حول كشاورزی و كشت برنج متمركز است و از طرفی مسافران زیادی هم به مازندران سفر میكنند و در شش ماهه اول سال با پیك مصرف آب شرب و آب كشاورزی مواجه هستیم و كار مدیران و پرسنل آب و برق استان به مراتب از سایر استانها سخت تر می شود.

وی با اذعان به وجود عقب ماندگی در بخش امكانات زیرساختی آب و برق استان، از تلاش مسئولان برای مطلوبسازی شرایط خبر داد و افزود: سال گذشته بدلیل وجود مشكل كم آبی بخشی از زمینهای كشاورزی استان زیر كشت بهاره نرفت و علیرغم تلاش شبانه روزی متولیان امر خساراتی به كشاورزان وارد شد.

یخكشی اصلاح روند بدمصرفی مشتركان را نیازمند آسیب شناسی رفتاری و كار فرهنگی دانست و گفت: دلایل بدمصرفی و غفلت مردم از حقوق دیگران باید ریشه یابی و چاره اندیشی شود باید كاری كرد تا با جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به مسئولان و اطاعت‌پذیری در جامعه گسترش یابد كه در این مسیر علما می‌توانند كمك كنند تا این همراهی و فرهنگ صحیح مصرف در مردم نهادینه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 5 =