کد خبر : 144517
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
-

جملاتی چند از امام هادی علیه‌السلام

جملاتی چند از امام هادی علیه‌السلام

به گزارش قائم آنلاین، در پاسخ به این سؤال یکی از اصحاب که «چرا قرآن با مرور زمان و زياد خواندن و تكرار، كهنه و مندرس نمى‌شود؛ بلكه هميشه حالتى تازه و جديد در آن وجود دارد»؟ فرمودند: «برای آنكه خداوند متعال قرآن را براى زمان خاصّى و يا طايفه‌اى مخصوص قرار نداده است؛ بلكه

به گزارش قائم آنلاین، در پاسخ به این سؤال یکی از اصحاب که «چرا قرآن با مرور زمان و زياد خواندن و تكرار، كهنه و مندرس نمى‌شود؛ بلكه هميشه حالتى تازه و جديد در آن وجود دارد»؟ فرمودند: «برای آنكه خداوند متعال قرآن را براى زمان خاصّى و يا طايفه‌اى مخصوص قرار نداده است؛ بلكه براى تمام دوران‌ها و تمامى اقشار مردم فرستاده است، به همين جهت هميشه حالت جديد و تازه‌اى دارد و براى جوامع بشرى تا روز قيامت قابل عمل و اجرا مىباشد».
* براى خداوند بقعه‌ها و مكان‌هایى است كه دوست دارد در آنها خدا خوانده شود تا آنكه دعاها را مستجاب گرداند. يكى از بُقْعه‌ها حائر و حرم امام حسين عليه‌السلام است.
*‌ به ياد آور آن حالت و موقعى را كه در ميان جمع اعضای خانواده و آشنايان قرار مى‌گيرى و لحظات آخر عمرت سپرى مى‌شود و هيچ پزشكى و دوستى و ثروتى نمى‌تواند تو را از آن حالت نجات دهد.
* علم و دانش بهترين يادبود براى انتقال به ديگران است، ادب زيباترين نيكى‌ها است و فكر و‌ انديشه آئينه صاف و تزئين‌كننده اعمال و برنامه‌ها است.
* ولايت ما اهل‌بيت براى شيعيان و دوستانمان پناهگاه امنی است كه چنانچه در همه امور به آن تمسّك جويند، بر تمام مشكلات (مادّى و معنوى) فايق خواهند آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =