کد خبر : 144367
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
-

مساجد برای جذب جوانان به هیأت امنای پرشور نیاز دارد

مساجد برای جذب جوانان به هیأت امنای پرشور نیاز دارد

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام محمود علیخانی به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان هزار و ۱۳۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد داریم، اظهار کرد: ۱۱۶ هزار و ۷۴۳ نفر عضو این کانون‌ها هستند. وی از راهیابی ۱۶ نفر از نوجوانان مازندرانی

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام محمود علیخانی به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان هزار و ۱۳۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد داریم، اظهار کرد: ۱۱۶ هزار و ۷۴۳ نفر عضو این کانون‌ها هستند.

وی از راهیابی ۱۶ نفر از نوجوانان مازندرانی در مسابقه مدهامتان به مرحله کشوری خبر داد و افزود: اختتامیه طرح کشوری تفسیر جزء ۱۹ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه قرآن کریم در هزار مسجد مازندران برگزار شد، تصریح کرد: با همکاری انجمن موسیقی استان طرح جلوه‌های آواز ایرانی در مناجات خوانی اجرا شد.

این مسئول افزایش سرانه مطالعه را یکی از برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: در برخی از مساجد استان بعد از اقامه نماز برنامه کتابخوانی اجرا می‌شود.

علیخانی با اشاره به اینکه ۵۰۰ کانون فرهنگی در استان دارای کتابخانه هستند، گفت: در سال جاری ۱۰ هزار جلد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا شد و در سال های اخیر ۱۲ کتابخانه جدید در مساجد استان اضافه شده است.

وی از اعزام ۹۰ نفر از روانشناسان به مساجد هشت شهر استان در طرح سرای تفاهم خبر داد و اظهار کرد: در سال آینده تمام شهرهای مازندران در این طرح پوشش داده می‌شوند.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در بخش دیگری با اعلام اینکه مساجد برای جذب جوانان به هیأت امنای پرشور نیاز دارد گفت: باید در مساجد میدان جذب جوان را با محوریت امامت جماعت بالا ببریم، این موضوع خلاقیت و ابتکار عمل می‌طلبد، به شرط اینکه هیئت امنای مسجد با امام جماعت همراه باشند.

این مسئول سیاسی کردن فعالیت برخی از مساجد، عدم ارتباط مدیران با مساجد، عدم اجازه به جوانان برای حضور فعال در مساجد و انحصاری بودن دست‌اندرکاران مساجد را از آسیب‌های جدی در این عرصه برشمرد.

علیخانی برگزاری همایش گام دوم انقلاب بچه های مسجد مازندران به همراه تجلیل از فعالان مسجدی استان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و افتتاح چهار کانون فرهنگی هنری مساجد در استان را از برنامه های شاخص به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در مازندران اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − یازده =