کد خبر : 144064
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
-

توزیع ۱۸۵ هزار اصله نهال رایگان در گلوگاه

توزیع ۱۸۵ هزار اصله نهال رایگان در گلوگاه

به گزارش قائم آنلاین، تقی عباسیان رستمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تاکنون تعداد ۱۸۵ هزار اصله نهال رایگان با گونه‌های سریع الرشد، جنگلی و مثمر ثمر در قالب طرح‌های زارعت چوب، آبخیزداری بیولوژیک، طرح غنی سازی احیاء و طرح مشارک مردمی در شهرستان گلوگاه توزیع و کاشته شد. وی از توزیع انواع

به گزارش قائم آنلاین، تقی عباسیان رستمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تاکنون تعداد ۱۸۵ هزار اصله نهال رایگان با گونه‌های سریع الرشد، جنگلی و مثمر ثمر در قالب طرح‌های زارعت چوب، آبخیزداری بیولوژیک، طرح غنی سازی احیاء و طرح مشارک مردمی در شهرستان گلوگاه توزیع و کاشته شد.

وی از توزیع انواع مختلف درختان سریع الرشد خبر داد و گفت: صنوبر، اکالیپتوس، توسکا از گونه‌های سریع الرشد درختان محسوب می‌شود که رشد آنان کاملاً محسوس است و در صنعت چوب از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه، افزود: نهال‌هایی از گونه‌های جنگلی شامل افرا، شیردار، ون، بلوط، گیلاس وحشی جهت کاشت، سرسبزی و حفظ محیط زیست شهرستان بین شهروندان گلوگاهی و روستاهای تابعه توزیع شد.

وی ادامه داد: درختان مثمر ثمر نیز اعم از گردو، آلوچه، ازگیل، خرمالو، انار، هلو، شلیل نیز برای کاشت در اراضی شیبدار و دشت برای اشخاص توزیع و کاشته شدند.

عباسیان رستمی در خصوص فضاهای خالی جنگلی منطقه توسکا چشمه و یخچال‌سر گلوگاه، بیان کرد: در این مناطق با صرف هزینه بالغ بر ۶۰ میلیون تومان چاله‌کنی و نهال کاری و احیاء شده است.

وی در پایان گفت: حفظ منابع طبیعی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و در این راستا همه احساس وظیفه کنند و نگهداری از عرصه‌های مختلف طبیعی را از وظایف خود بدانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − دوازده =