کد خبر : 143789
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۰۵
-

مورد عجیب آقای رئیس جمهور

مورد عجیب آقای رئیس جمهور

به گزارش قائم آنلاین، «علی بن فلیس» نخست‌وزیر سابق الجزایر که از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انصراف داد درباره نامه خوانده شده «عبدالعزیر بوتفلیقه» در تلویزیون الجزایر که در آن به اصلاحات ساختاری در کشور و نامزد نشدن در آینده متعهد شد، گفت: این بهترین برهان برای مردم الجزایر است که مشاهده

به گزارش قائم آنلاین، «علی بن فلیس» نخست‌وزیر سابق الجزایر که از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انصراف داد درباره نامه خوانده شده «عبدالعزیر بوتفلیقه» در تلویزیون الجزایر که در آن به اصلاحات ساختاری در کشور و نامزد نشدن در آینده متعهد شد، گفت: این بهترین برهان برای مردم الجزایر است که مشاهده کنند شخصی به نام رئیس جمهور بوتفلیقه نامزد نشده است. فردی که از نوامبر ۲۰۱۲ به این طرف، هیچکس صدای وی را نشنیده است. باید تحقیق کنیم تا دریابیم چه کسی این نامه را نوشته است. وی از سال‌ها قبل بر کشور حکمرانی نمی‌کند. ما شاهد خلأ در راس قدرت هستیم و این نیرو‌های فراقانونی هستند که مراکز و مراجع تصمیم‌گیری در کشور را در اختیار گرفته‌اند.

وی افزود: این نامه جدید نیست. تقریبا همین سناریو در سال ۲۰۱۴ اجرا شد که من در آن زمان نامزد بودم. آن زمان نیز وعده اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داده شد و بعد از گذشت پنج سال هیچ اتفاقی نیفتاد. این پنج سال ها، بیست سال است ادامه دارد. اقتصاد فلج شده است. دموکراسی یک میلی‌متر هم پیشرفت نداشته است.

وی در ادامه تاکید کرد اما تحول جدید در الجزایر امروز این است که سه دیوار فروپاشیده است. نخست دیوار سکوت، مردم الجزایر تصمیم گرفتند با قدرت و با صدای بلند خواسته‌شان را مطرح کنند. امروز وقت آن است که به این مردم با احترام و توجه گوش داده شود. دیوار دومی که فروریخت دیوار ترس است که مردم الجزایر به شکلی آشکار آن را نشان داده‌اند. دیوار سومی که فروریخت تسلیم شدن در برابر اقدامات خودسرانه و ” کار انجام شده” است که نظام سیاسی می‌خواهد بر آن‌ها تحمیل کند.

بن فلیس در ادامه گفت: تردیدی نیست که انتخابات بعدی مانند قبلی با تقلب برگزار می‌شود. بوتفلیقه مطمئن است که در این شرایط دوباره برنده می‌شود. زیرا در کنارش یک دولت حضور دارد که مانند کمیته حمایت از وی عمل می‌کند. شورای قانون اساسی که بالاترین مرجع قضایی در کشور است حامی وی است. زیرا رئیس آن قبل از کشور به وفاداری به رئیس جمهور سوگند یاد کرده است. بنابراین نباید انتظار داشت که این شورا نامزدی بوتفلیقه را رد کند. واقعیت این است که بوتفلیقه مریض است و بیشتر از آنکه در دفتر ریاست جمهوری حاضر باشد در بیمارستان‌های خارجی بستری است.

وی در بخش دیگری اعلام کرد: امروز مردم الجزایر خواستار آنند که حاکمیت ملی‌شان محترم شمرده شود زیرا ما امروز در الجزایر دو نوع شهروندی داریم. یکی فرا شهروند‌ها که به حکومت نزدیک‌اند و در مقابل، اکثریتی که شهروند درجه دوم هستند.

بن فلیس ضمن اینکه تاکید کرد حاضر نیست در انتخابات نمایشی شرکت کند از طرح خود برای خروج از بحران گفت که بر اساس آن وی خواستار تعویق شش ماهه در انتخابات است.

وی تاکید کرد اگر انتخابات برگزار شود همه احزاب بزرگ آن را بایکوت می‌کنند و کشور وارد بحران بزرگتری می‌شود. رئیس جمهور مریض است و اساسا توانایی شنیدن صدای مردم را ندارد و این نیرو‌های فراقانونی هستند که کنترل را در کشور در دست دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =