کد خبر : 143892
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
-

اجرای طرح باغداری و کشت گیاهان دارویی در ۱۵۴ هکتار از اراضی گلوگاه

اجرای طرح باغداری و کشت گیاهان دارویی در ۱۵۴ هکتار از اراضی گلوگاه

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا یعقوبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طرح باغداری و کشت گیاهان دارویی در ۱۵۴ هکتار از اراضی شیبدار برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و کوهستانی شهرستان گلوگاه اجرا شده است. وی افزود: این طرح‌ها برای مددجویان تحت حمایت به ارزش ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان از

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا یعقوبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طرح باغداری و کشت گیاهان دارویی در ۱۵۴ هکتار از اراضی شیبدار برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و کوهستانی شهرستان گلوگاه اجرا شده است.

وی افزود: این طرح‌ها برای مددجویان تحت حمایت به ارزش ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض برای ۸۷ مددجو اجرا شد.

رئیس کمیته امداد گلوگاه بیان کرد: در اجرای این طرح‌ها ابتدا با انجام ارزیابی و پژوهش‌های لازم در خصوص اثرات اقتصادی، اجتماعی و شناسایی افراد مستعد و میزان سطح زیر کشت آن‌ها آموزش‌های انفرادی و گروهی، مهارت آموزی انجام شده است.

وی گفت: اجرای اینگونه طرح‌های اشتغال علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در دراز مدت می‌تواند باعث جلوگیری از فرسایش خاک و رونق اقتصادی منطقه شود.

یعقوبی افزود: درختان قابل کشت در این مناطق شامل درختان سیاه ریشه از جمله گلابی، گیلاس، گردو، سیب و همچنین گیاهان دارویی از قبیل زعفران، آویشن، گل گاوزبان و بِه‌لیمو بوده است.

وی گفت: برای شناسایی استعدادهای منطقه و بازاریابی و فروش تضمینی محصولات مددجویان پایدار سازی طرح‌های اشتغال نیز مورد توجه قرار گرفته است که امسال پنج دوره آموزش گیاهان دارویی برای ۲۰۰نفر از مددجویان شهرستان گلوگاه شامل کشت گیاهان دارویی، اسانس گیری گیاهان دارویی، صنایع دستی و بازاریابی برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + دوازده =