کد خبر : 143755
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
-

۴۸۷ نفر به علت تصادف در مازندران جان باختند

۴۸۷ نفر به علت تصادف در مازندران جان باختند

به گزارش قائم آنلاین، علی عباسی طی گفت و گویی با بیان اینکه ۴۸۷ نفر ۱۰ ماه امسال به علت تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد کاهش داشت. وی با بیان اینکه در کلیه محور‌ها شاهد کاهش آمار بودیم، افزود: جاده‌های

به گزارش قائم آنلاین، علی عباسی طی گفت و گویی با بیان اینکه ۴۸۷ نفر ۱۰ ماه امسال به علت تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در کلیه محور‌ها شاهد کاهش آمار بودیم، افزود: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۶۶ مورد و محور درون شهری با ۱۲۱ نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۸۱، آمل با ۷۵ و بابل با ۵۳ بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۴ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار زخمی‌هایی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، افزود: در ۱۰ماه امسال، ۱۵ هزار و ۳۸ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

عباسی در خصوص بیشترین و کمترین مصدومان شهر‌های استان ادامه داد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، ساری و میاندرود با ۳ هزار ۳۷۱ نفر، بابل با ۲ هزار ۹۲ نفر و آمل با هزار ۶۲۳ نفر بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۲۱۵ نفر کمترین آمار مصدومان تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =