کد خبر : 143244
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
-

نقض کنوانسیون ژنو توسط پاکستان

نقض کنوانسیون ژنو توسط پاکستان

به گزارش قائم آنلاین، «راشل فون لاندینگام» کارشناس عدالت نظامی در کالج حقوق «ساوت وسترن» لس آنجلس در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: طبق ماده ۱۳ کنوانسیون ژنو انتشار ویدئو از اُسرای جنگی ممنوع است و نقض این ماده محسوب می‌شود. وی افزود: اقدام ارتش پاکستان در انتشار ویدئویی از خلبان اسیر هندی ممکن است نقض کنوانسیون ژنو در

به گزارش قائم آنلاین، «راشل فون لاندینگام» کارشناس عدالت نظامی در کالج حقوق «ساوت وسترن» لس آنجلس در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: طبق ماده ۱۳ کنوانسیون ژنو انتشار ویدئو از اُسرای جنگی ممنوع است و نقض این ماده محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدام ارتش پاکستان در انتشار ویدئویی از خلبان اسیر هندی ممکن است نقض کنوانسیون ژنو در امور حفاظت از اُسرا باشد. در این خصوص، هیچ نیازی به انتشار ویدئوی خلبان وجود نداشت و این کار احتمالا با هدف تحقیر و توهین به اسیر و دولت هند منتشر شده است که نقض ماده ۱۳ کنوانسیون ژنو است.

ارتش پاکستان روز گذشته ویدئویی از «آبهیناندان وارتامان» خلبان هندی، منتشر کرد. در این ویدئو، خلبان هندی در حالی که خون از بینی‌اش جاری بود جرعه جرعه چای می‌نوشید.

روز گذشته [چهارشنبه]، ارتش پاکستان خلبان یکی از دو هواپیمای هندی سرنگون شده در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان را به اسارت گرفت و این ویدئو را از او منتشر کرد. به دنبال انتشار این ویدئو، وزارت امور خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای خطاب به دولت پاکستان خواستار آزادی فوری این خلبان شد.

در این بیانیه، پاکستان به نقض کنوانسیون ژنو نیز متهم شده است.

مقامات پاکستانی ساعاتی بعد این ویدئو را پاک کردند. هند و پاکستان هر دو کنوانسیون ژنو را امضا کرده‌اند.

روز چهارشنبه هند و پاکستان هر یک اعلام کردند که یک جنگنده طرف مقابل را در حریم هوایی خود هدف قرار داده و ساقط کرده‌اند. این درگیری پس از آن رخ داد که دو روز پیش هند در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در منطقه «کشمیر» که به مرگ ده‌ها سرباز هندی منجر شد، مناطقی در پاکستان را هدف حمله قرار داد.

هند و پاکستان هر دو از جمله کشور‌های دارای سلاح اتمی هستند و از سال‌ها پیش بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند. دو کشور پیش از این هم چند بار با یکدیگر وارد درگیری نظامی شده‌اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 15 =