کد خبر : 143192
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
-

مردم میاندورود ماهانه ۳۰ میلیون تومان صدقه می‌دهند

مردم میاندورود ماهانه ۳۰ میلیون تومان صدقه می‌دهند

به گزارش قائم آنلاین، سیدسلیم سیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه میاندورود با بیان اینکه کمیته امداد در کمتر از یک ماه از پیروزی انقلاب دومین نهادی بود که تاسیس شد، اظهار کرد: این نشان از اهمیت معیشت مردم برای امام(ره) بود. وی بیان کرد: در سالی که گذشت از منابع توسعه ملی

به گزارش قائم آنلاین، سیدسلیم سیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه میاندورود با بیان اینکه کمیته امداد در کمتر از یک ماه از پیروزی انقلاب دومین نهادی بود که تاسیس شد، اظهار کرد: این نشان از اهمیت معیشت مردم برای امام(ره) بود.

وی بیان کرد: در سالی که گذشت از منابع توسعه ملی کشور حدود ۷۰۰ میلیون در زمینه اشتغال‌زایی افراد جوان در میاندورود هزینه کردیم همچنین حدود ۶۵۰ میلیون از منابع کمیته امداد و ۴۰۰ میلیون تومان از منابع بانکی نیز هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد میاندورود، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های متعددی در کمیته امداد با مشارکت خیرینی که با امداد همراه هستند اجرا شد مانند ساخت مسکن محرومان که توسط امداد و بسیج سازندگی سپاه ۲۰ واحد کلنگ زنی و ۱۰ واحد تکمیل و افتتاح شد و مابقی در حال ساخت است.

سیدی تصریح کرد: ۷۵ واحد که نیاز به تعمیرات داشت انجام شد که برای هر تعمیرات حدود ۳ میلیون تومان هزینه شد.

وی با تاکید بر اینکه افتخار نیست که بخواهیم بگوییم این تعداد فقیر داریم و در حال خدمات به آنها هستیم، افزود: این ضعف دولت و نظام است که داریم هزینه زندگی آنها را می‌کشیم و مایه تاسف ما است که بعد از ۴۰ سال هنوز اسم سازمان ما کمیته است کمیته یعنی برای مدت کوتاهی تاسیس شده باشد و وزارت نیست که دائم وجود داشته باشد.

شایسته نیست این تعداد فقیر داشته باشیم

سیدی گفت: در هر کشوری فقیر وجود دارد ما هم فقیر داریم اما باز هم شایسته و برازنده نیست و نباید این مقدار هم وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس تکان‌های شدید اقتصادی که وارد شد دولت دستور داد خانواده‌هایی که زیر ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند تحت پوشش قرار گیرند که حدود ۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و حدود هزار خانوار شناسایی شده هستند اما سهمیه نداریم که تحت پوشش قرار دهیم.

سیدی با بیان اینکه فقر و مشکلات اقتصادی زیاد است اما به کمک‌های شما در صندوق صدقات حتی کم هم باشد افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: امداد به این سمت می‌رود که خانواده‌ها را توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری نزدیک است و هر سال یک سنتی است که دست نیازمندان را می‌گیریم، افزود: حدود ۲۰۰ یتیم در شهرستان داریم که وضعیت معیشتی این ایتام مطلوب نیست و نیاز به حمایت شما خیرین دارد.

۳۰ میلیون در ماه از صندوق صدقات جمع‌آوری می‌شود

سیدی تصریح کرد: برای همه ۱۶۰۰ خانواده تحت حمایت خود سبد کالا، مرغ و برنج آماده کردیم که به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

وی پیرامون شایعاتی مبنی بر منتقل شدن پول صندوق صدقات به خارج از شهرستان و کشور گفت: طبق قانون و شرع هیچ ریالی از صدقات مردم از شهرستان خارج نمی‌شود.

رئیس کمیته امداد میاندورود، خاطرنشان کرد: هر ماه به طور میانگین ۳۰ میلیون تومان از صندوق صدقات جمع‌آوری می‌شود که برای خانواده‌های تحت پوشش شهرستان هزینه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + سیزده =