کد خبر : 143178
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
-

افزایش سه برابری کمک‌های مالی به ازبکستان

افزایش سه برابری کمک‌های مالی به ازبکستان

به گزارش قائم آنلاین، کفیل دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی اظهار داشت: ازبکستان پس از اینکه در زمینه های اقتصادی و مدیریتی، اصلاحات انجام داده دوباره در جهان مشهور شده و فرصت های جدید همکاری و سرمایه گذاری با کشورهای همسایه و جهان فراهم شد. وی تاکید کرد: در

به گزارش قائم آنلاین، کفیل دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی اظهار داشت: ازبکستان پس از اینکه در زمینه های اقتصادی و مدیریتی، اصلاحات انجام داده دوباره در جهان مشهور شده و فرصت های جدید همکاری و سرمایه گذاری با کشورهای همسایه و جهان فراهم شد.

وی تاکید کرد: در ماه اکتبر سال گذشته میلادی در ازبکستان با کمک آژانس توسعه بین المللی آمریکا نشست بازرگانی آسیای مرکزی برگزار و در چارچوب آن کارآفرینان قراردادهای به ارزش بیش از ۵۶ میلیون دلار امضا کردند.

ولز»تاکید کرد: آمریکا از تلاش های ازبکستان برای ورود به سازمان تجارت جهانی حمایت می کند و کارشناسی را جهت رایزنی به وزارت تجارت خارجی و سرمایه گذاری در این زمینه اعزام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با گشوده شدن مرزها و حل فصل اختلافات قدیمی، همکاری های متقابل در زمینه های زیادی گسترش پیدا کرده که موجب برقراری روابط جدید و تحکیم ثبات در تمام منطقه از جمله افغانستان شده است.

هم اکنون در ازبکستان ۱۸۹ شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله ۴۹ شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی در سطح ۲۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۹ فوریه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + سه =