کد خبر : 142906
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
-

هانی‌زاده: همکاری ایران و سوریه مانع از نفوذ کشورهای خارجی در منطقه می‌شود

هانی‌زاده: همکاری ایران و سوریه مانع از نفوذ کشورهای خارجی در منطقه می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه‌ای در گفت‌وگو  درباره سفر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این سفر در شرایطی صورت گرفت که کشور سوریه در حال خروج از بحران نفس‌گیر هشت‌ساله، است. وی افزود: آقای بشار اسد برای تبریک

به گزارش قائم آنلاین، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه‌ای در گفت‌وگو  درباره سفر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این سفر در شرایطی صورت گرفت که کشور سوریه در حال خروج از بحران نفس‌گیر هشت‌ساله، است.

وی افزود: آقای بشار اسد برای تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان و همچنین برای تشکر و قدردانی از تلاش‌های صادقانه و همکاری جدی ایران با سوریه جهت مبارزه با تروریسم و داعش به ایران سفر کرده بود. این سفر با توجه به شرایط منطقه و سوریه، راهبردی و مهم ارزیابی می‌شود. در آینده شاهد شکل‌گیری همکاری‌های جدید استراتژیکی بین ایران، سوریه، محور مقاومت و همچنین شاهد تحولات جدیدی در منطقه خواهیم بود.

هانی‌زاده با بیان اینکه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای تغییر شطرنج سیاسی و نظامی سوریه، تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند اما با شکست مواجه شدند، عنوان کرد: اکنون فصل بهره‌برداری از تلاش‌های هشت‌ساله محور مقاومت، ایران و سوریه فرارسیده است. به‌نظر می‌رسد پس از این سفر همکاری‌های تهران و دمشق در تمامی حوزه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه بشار اسد نیازمند تجارب ایران برای بازسازی شهرهای سوریه است.

وی همچنین درباره دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری با بهره‌گیری از کلمات بسیار ظریف و دقیق، از نقش تأثیرگذار بشار اسد در مقابله با گروهک‌های تروریستی و شکست‌ تلاش‌های کشورهایی مانند آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای تغییر ساختار سوریه قدردانی کردند. دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب بسیار صمیمانه و خارج از عرف دیپلماتیک بود و این نشان می‌دهد که سوریه و ایران عمق استراتژیک همدیگر هستند و با همکاری مشترک می‌توانند مانع نفوذ کشورهای خارجی در منطقه و محور مقاومت شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 6 =