کد خبر : 138530
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
-

کفش به جای گلوله؛ پایان جنگ سیاسی امارات ۲۰۱۹!

کفش به جای گلوله؛ پایان جنگ سیاسی امارات ۲۰۱۹!

به گزارش قائم آنلاین، جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا در شرایطی دومین میزبانی تاریخ امارات را رقم زد که اختلافات دیپلماتیک گسترده میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به طرز گسترده ای روی این بازی ها سایه افکنده بود. از همان مرحله گروهی که قطر و عربستان به عنوان دو دشمن این روزها مقابل هم

به گزارش قائم آنلاین، جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا در شرایطی دومین میزبانی تاریخ امارات را رقم زد که اختلافات دیپلماتیک گسترده میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به طرز گسترده ای روی این بازی ها سایه افکنده بود. از همان مرحله گروهی که قطر و عربستان به عنوان دو دشمن این روزها مقابل هم قرار گرفتند تا نیمه نهایی بازی ها که محلی شد برای رویارویی حیثیتی میزبان با عنابی ها، مسائل و کل کل های سیاسی میان این کشورها به وضوح مشاهده شد.

حساسیت ها به قدری زیاد بود که رسانه های اماراتی درست مثل بی توجهی به اخبار تیم ایران، خبرها و حواشی های پیرامون قطر را نیز سانسور می کردند. حتی در این راه رقم زدن مشکلاتی برای ورود طرفداران و اهالی رسانه قطر به امارات هم مزید برعلت شد تا جنگ های سیاسی به جنگ های لفظی و رسانه ای این کشورها تبدیل شد تا کل کل ها و کری خوانی های رایج سرو شکل دیگری به خود بگیرد.

امارات که دوست نداشت با اتفاقی مشابه با عربستان در مرحله گروهی روبرو بشود برای موفقیت در جدال نیمه نهایی مقابل قطر هرکاری لازم بود انجام داد. در معدود دفعات این جام مردم امارات از ساعت ها قبل از بازی ورزشگاه محمد بن زاید را پر از جمعیت کردند تا بلکه شاهد پایان دادن به روند شکست ناپذیری عنابی ها و برپایی جشن فینالیست شدن باشند غافل از این که شبی تراژیک انتظار آنها را می کشد.

باخت با چهار گل آن هم تحت تاثیر نمایش بدون نقص بازیکنان قطر به قدری مردم حاضر در ورزشگاه را عصبی و دلسرد کرد که دقایق پایانی سیاسی ترین تورنمنت جام ملت ها با دیدن تصاویر ناپسند و زشت همچون پرتاب کفش، قوطی نوشابه و … بر سر ستاره های عنابی به جای شلیک گلوله بودیم! تصاویر و اتفاقاتی که قطعا تبعات زیادی برای میزبان در پی خواهد داشت آن هم تحت تاثیر کل کل های سیاسی میان دو کشور که بازنده بزرگ آن کسی نبود جز خود میزبان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =