کد خبر : 138333
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
-

«شربت بادام و عسل» موثر در رفع بی‌اشتهایی کودک

«شربت بادام و عسل» موثر در رفع بی‌اشتهایی کودک

به گزارش قائم آنلاین، برای بررسی خواص شربت بادام و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید. مهم‌ترین خواص شربت بادام و عسل حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص شربت بادام

به گزارش قائم آنلاین، برای بررسی خواص شربت بادام و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت بادام و عسل

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص شربت بادام و عسل گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از آن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ محافظت می‌کند.
وی افزود: همچنین شربت بادام و عسل با انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو خواهد شد.
عظمایی بیان کرد: این شربت به علت داشتن آهن و اسیدفولیک موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار سودمند است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بادام و عسل به علت داشتن فیبر بالا موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش، هضم بهتر غذا و رفع یبوست می‌شود.
وی اظهار کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در عملکرد سیستم عصبی، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر دارد؛ لذا برای دانش‌آموزان، دانشجویان بسیار مفید است.
عظمایی بیان کرد: ویتامین D، فسفر، منیزیم، کلسیم و سلنیوم موجود در این شربت موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان شده و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

عظمایی افزود: شربت بادام و عسل برای نوزادان، کودکان در حال رشد و سالمندان بسیار مفید است و بی‌اشتهایی کودکان را برطرف می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت پروتئینی بالا دارد و موجب تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا یک نوشیدنی مناسب و مفید برای ورزشکاران خواهد بود.
وی بیان کرد: این نوشیدنی فوق‌العاده نشاط‌ آور است و موجب رفع افسردگی، استرس و اضطراب می‌شود.
عظمایی گفت: تقویت بینایی، بهبود خلق وخو و تقویت سیستم قلبی عروقی از دیگر خواص شربت بادام و عسل است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت بادام و عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و باعث درمان مشکلات تنفسی، عفونت‌ها، سرماخوردگی و آسم می‌شود.

وی اظهار کرد: مصرف شربت بادام و عسل نیم ساعت پیش از غذا موجب احساس سیری، لاغری و تناسب اندام می‌شود و اگر از این شربت نیم ساعت پس از غذا استفاده شود باعث چاقی می‌شود؛ لذا برای افراد لاغر و دارای بنیه ضعیف بسیار مفید است.

مواد لازم شربت بادام و عسل (۱.۵ لیتر)

-مغز بادام درختی ۵۰ عدد
-آب ۷ لیوان
-سیب زرد ۲ عدد
-موز یک عدد
-عسل ۱۰-۸ قاشق غذاخوری
-آب لیموترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه شربت بادام و عسل

-برای تهیه این شربت ابتدا مغز بادام را داخل آب جوش می‌ریزیم تا پوست آن به راحتی جدا شود.
-تمام مواد از جمله سیب، موز، عسل و آب را داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم.
-مواد را مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.
-در انتها آب لیموترش تازه را به شربت اضافه می‌کنیم.
-شربت آماده میل کردن است.
نکته۱ : برای مصرف این شربت در فصل گرم سال، می‌توان ۲ تکه یخ به آن اضافه کرد.
نکته۲: این شربت را نباید یکباره مصرف کرد و باید به صورت جرعه جرعه خورده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دو =