کد خبر : 137668
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
-

هشدار آمریکا به شهروندانش در ونزوئلا

هشدار آمریکا به شهروندانش در ونزوئلا

به گزارش قائم آنلاین، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به شهروندان این کشور که مقیم ونزوئلا هستند یا در این کشور به سر می‌برند، توصیه کرد که آن را ترک کنند. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که از سوی سفارت این کشور در کاراکاس صادر شد، آمده است: شهروندان آمریکایی ساکن یا مسافر در ونزوئلا باید به فکر

به گزارش قائم آنلاین، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به شهروندان این کشور که مقیم ونزوئلا هستند یا در این کشور به سر می‌برند، توصیه کرد که آن را ترک کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که از سوی سفارت این کشور در کاراکاس صادر شد، آمده است: شهروندان آمریکایی ساکن یا مسافر در ونزوئلا باید به فکر ترک این کشور باشند. پرواز‌های تجاری هنوز قابل دسترس است.

این بیانیه متذکر شد: دولت آمریکا توانایی محدودی برای ارائه کمک رسانی اضطراری به شهروندان این کشور در ونزوئلا دارد.

پس از آنکه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روابط با واشنگتن را قطع و دستور اخراج دیپلمات‌های آمریکایی را صادر کرد، خبرگزاری رویترز روز جمعه خبر داد که شاهد خروج تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی از سفارت این کشور در کاراکاس به سوی فرودگاه بوده است.

دولت آمریکا چهارشنبه گذشته در یک مداخله‌جویی آشکار و با هدف راه‌اندازی کودتای سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت می‌شناسد. مادورو اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن ریاست جمهوری گوایدو را تلاش برای انجام کودتا در این کشور دانست. اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن گوایدو با انتقادات بسیاری همراه شد.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس مجمع ملی ونزوئلا روز چهارشنبه خود را رئیس جمهور موقت خودخوانده معرفی کرد، اما هیچ کدام از سازمان‌های دولتی و نظامی وی را به رسمیت نشناخته و همچنان به مادورو وفادار مانده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تلاش برای اعمال محدودیت مالی علیه دولت کاراکاس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن از ابزار‌های اقتصادی و دیپلماتیک در دسترس خود استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که تراکنش‌های تجاری صورت گرفته به وسیله دولت ونزوئلا با به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس‌جمهور موقت همخوانی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =