کد خبر : 137764
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
-

حمله کُردها به پایگاه نظامی ترکیه در دهوک عراق

حمله کُردها به پایگاه نظامی ترکیه در دهوک عراق

به گزارش قائم آنلاین، یک منبع امنیتی عراقی از حمله تظاهرات کنندگان خشمگین کُرد به یک مرکز نظامی نیروهای ترکیه در ناحیه شیلادزی در شرق دهوک در شمال عراق و زخمی شدن دو مسئول اطلاعاتی ترکیه و اسارت نظامیان دیگر از سوی تظاهرات کنندگان خبر داد. این منبع بیان کرد: جنگنده های ترکیه در آسمان

به گزارش قائم آنلاین، یک منبع امنیتی عراقی از حمله تظاهرات کنندگان خشمگین کُرد به یک مرکز نظامی نیروهای ترکیه در ناحیه شیلادزی در شرق دهوک در شمال عراق و زخمی شدن دو مسئول اطلاعاتی ترکیه و اسارت نظامیان دیگر از سوی تظاهرات کنندگان خبر داد.

این منبع بیان کرد: جنگنده های ترکیه در آسمان منطقه در حال پرواز هستند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: بر اثر تیراندازی نیروهای ترکیه ای به تظاهرات کنندگان پنج تظاهرات کننده زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که به گفته این منبع عراقی؛ ۸ تانک ارتش ترکیه را به آتش کشیدند. آنها همچنین ادوات و تجهیزات نظامیان ترکیه را به آتش کشیدند.

 

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه بر پایگاه نظامی ترکیه در شیلادزی در شرق دهوک مسلط شده و همه معترضان را به شکل مسالمت آمیز از آن خارج کرده اند.

بر اساس این گزارش؛ این منابع بیان کرد که نیروهای ارتش ترکیه فقط تیراندازی هوایی کرده اند.

این منابع هرگونه زخمی شدن یا اسارت نظامیان ترکیه ای را تکذیب و به عقب نشینی نیروهای ترکیه و رفتن آنها به یکی از پادگانهای نظامی ترکیه در نزدیکی این پایگاه قبل از رسیدن تظاهرات کنندگان اشاره کردند.

اسماعیل محمد فرمانده العمادیه در استان دهوک اسارت نظامیان ترکیه به دست معترضان خشمگین را رد کرد.

این در حالی است که برخی منابع دیگر از بازگشت نیروهای ترکیه به پایگاه خود در دهوک در میان پروازهای رعب انگیز جنگنده های ترکیه ای خبر می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =