کد خبر : 137591
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۲۵
-

جنس پيراهن بهشتي حضرت يوسف(ع)

جنس پيراهن بهشتي حضرت يوسف(ع)

به گزارش قائم آنلاین، علامه طباطبايي (قدّس سرّه) مي‏ فرمايد: اثبات صحت اين روايت دشوار است، زيرا هم از نظر سند و هم از لحاظ محتوا ضعيف است و بر فرض صحتش بايد گفت كه اين روايت معنايي كنايه اي دارد و مراد از بهشتي بودن آن اين است كه از مخزن غيبي آمده است.

به گزارش قائم آنلاین، علامه طباطبايي (قدّس سرّه) مي‏ فرمايد: اثبات صحت اين روايت دشوار است، زيرا هم از نظر سند و هم از لحاظ محتوا ضعيف است و بر فرض صحتش بايد گفت كه اين روايت معنايي كنايه اي دارد و مراد از بهشتي بودن آن اين است كه از مخزن غيبي آمده است. وگرنه اثبات معناي ظاهري آن مشكل است[۱]. اين نظير روايتي است كه درباره حجرالاسود آمده كه از بهشت آمده است و معناي كنايه اي دارد.

اصولاً هرچه در عالم طبيعت است، ريشه غيبي دارد: («و ان من شي‏ءٍ الا عندنا خزائنه وما ننزّله الا بقدر معلوم»)[۲] ممكن است بعضي از اسرار غيب در مرحله طبيعت به صورت هاي گوناگون تنزل كرده باشد، مثلاً بدين صورت كه از نشئه غيب، به صورت لباس امامت، رسالت، نبوت و تقوا درآيد، نه اينكه منظور پيراهن و منسوجات ساخته شده از مواد طبيعي باشد. همانطور كه لباس تقوا پوششي معنوي است كه انسان را از هر تباهي حفظ مي‏ كند، نه پيراهني كه تار و پودش از نخ و پشم و كتان است.

پي نوشت:

[۱] الميزان، ج ۱۱، ص ۲۵۱٫
[۲] سوره حجر، آيه ۲۱٫

تفسير موضوعي، ج۷، ص ۴۹٫

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 3 =