کد خبر : 137813
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
-

ایران خودرو اعلام کرد: منطق افزایش قیمت خودرو و عذرخواهی از مشتریان

ایران خودرو اعلام کرد: منطق افزایش قیمت خودرو و عذرخواهی از مشتریان

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی خان کرمی با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پر تیراژ خود، با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده های تولیدکه مطابق نظر کارشناسان تا ۱۰۰ درصدافزایش یافته بود، با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی خان کرمی با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پر تیراژ خود، با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده های تولیدکه مطابق نظر کارشناسان تا ۱۰۰ درصدافزایش یافته بود، با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا برای خودروهای پر تیراژ خود تنها ۳۰ درصد افزایش قیمت لحاظ کرده است.

وی در زمینه شرایط سخت خودروسازان گفت: در سه ماه پایانی سال ۹۶ فشار اقتصادی افزایش یافت و در ابتدای سال ۹۷ این فشارها چند برابر شد به طوری‌که در تمام شاخص های اقتصادی در زندگی مردم اثر مستقیم گذاشت ولی تولید خودرو همچنان با تحمل فشارهای ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی صورت می گرفت. بنابراین با در نظرگرفتن تمامی جوانب و اتفاقاتی که از اردیبهشت ۹۷ در کشور افتاد و در راستای تداوم تولید و ایفای تعهدات، افزایش قیمت ها گریزناپذیر بود.

وی تاکید کرد: در راستای انتقال کمترین فشار ممکن به مشتریان و به حداقل رساندن آن و با توجه به تاریخ تغییر نرخ ارز و در جهت اعمال شرایط یکسان برای مشتریان، شرکت ایران خودرو زمان تغییر قیمت خود را آخر مرداد ماه اعلام کرد و تعهدات ۱۶ الی ۳۱ مرداد ماه را نیزبا قیمت قدیم محاسبه و تحویل مشتریان داد.(لازم به توضیح است ۱۶ مرداد ماه تاریخ اعلام نرخ ارز نیمایی است)

خان کرمی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود خودروهای فروخته شده سال جاری و سال گذشته نشان می دهدکه تا ۲۸ دی ماه سال ۹۶ تعداد ۵۷۳ هزار دستگاه از سوی شرکت ایران خودرو فاکتور و به بازار و مشتریان شرکت عرضه و تحویل شده است که این روند در سال ۹۷ و مدت مشابه با تمام دلایل مطرح شده در بالا به ۲۹۶ هزار دستگاه کاهش یافته است.

معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار داشت: با مقایسه دو عدد مذکور می توان مشاهده کرد که توان تحویل شرکت ایران خودرو به تعداد ۲۷۶ هزار دستگاه کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد تعهدات معوقه این شرکت در سال جاری در حدود ۱۰۶ هزار دستگاه است که کمتر از میزان افت تولید است.

وی یاد آور شد: این بدان معناست که حتی اگر تولید نسبت به سال ۹۶ رشدی هم نداشت و به میزان همان سال خودرو تولید می شد، پیش فروش های انجام شده نه تنها به تعهد معوق منجر نمی شد بلکه امکان عرضه خودروهای بیشتر هم وجود داشت.

خان کرمی به متقاضیان خودرو اطمینان داد، تمامی فرآیندها از قبیل ثبت نام، صف انتظار، صدور فاکتور، تحویل خودرو و … در شرکت ایران خودرو مکانیزه و سیستمی بوده تحویل خودروبه مشتریان مطابق نوبت انجام می شود.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار داشت: از مشتریان محترم شرکت ایران خودرو به علت درک شرایط موجود کمال تشکر و قدردانی را دارم و بابت تاخیر بوجود آمده در تحویل خودروها از آنان عذرخواهی می کنم.

وی درپایان افزود: امید است با تدابیری که وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، نمایندگان مجلس و دستگاه های نظارتی از اواسط خرداد ماه اتخاذ کرده اند، با تامین به موقع قطعات مورد نیاز خصوصا در مورد خودروهای پر تیراژ و مورد نیاز مشتریان محترم شرکت، بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش و طی مدت چند ماه از بحث خودروهای معوق و با تاخیرخارج شده و بازار این صنعت مهم که موتور محرک رشد اقتصادی کشور است را به تعادل برسانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 7 =