کد خبر : 137276
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
-

آینده انقلاب اسلامی با تداوم تفکر مقاومت درخشان و پرافتخار است

آینده انقلاب اسلامی با تداوم تفکر مقاومت درخشان و پرافتخار است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در کارگاه آموزشی روحانیون مستقر شهرهای مازندران در مجتمع فرهنگی کوثر بابلسر با تسلیت به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و با تأکید بر بیان مستند و مستدل دستاوردهای بی‌نظیر جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال عمر پر برکت این انقلاب اظهار کرد: موضوع تبلیغ بسیار حائز اهمیت است و یکی

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در کارگاه آموزشی روحانیون مستقر شهرهای مازندران در مجتمع فرهنگی کوثر بابلسر با تسلیت به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و با تأکید بر بیان مستند و مستدل دستاوردهای بی‌نظیر جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال عمر پر برکت این انقلاب اظهار کرد: موضوع تبلیغ بسیار حائز اهمیت است و یکی از ارزشمندترین و پرسابقه‌ترین مسئله در تاریخ اسلام بحث تبلیغ است که باید برای اقناع مخاطب تلاش ویژه داشت.

وی تبیین آینده انقلاب اسلامی و ترسیم مسیر روشن انقلاب را برای امت اسلامی به‌ویژه نسل جدید انقلاب بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در آستانه فجر چهلم انقلاب اسلامی هستیم و مهم‌ترین پیام حضرت امام خمینی(ره) ایستادگی، مقاومت و پایداری در مقابل جبهه باطل و استکبار است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی به موضوع دستاوردهای بی‌نظیر جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دستاوردهای چشم‌گیر ایران اسلامی در این ۴۰ سال نباید ما را از اصل انقلاب اسلامی و ماموریت‌های محوله برای رسیدن به تعالی و پیشرفت غافل کند و این موضوعی است که باید همیشه به آن با یک نگاه ویژه پرداخت.

این مسؤول به بروز مشکلات به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: برای مداوای وضع فعلی باید چاره‌اندیشی کرد و متأسفانه برخی به‌دنبال فضاسازی و جوسازی در افکار عمومی هستند و می‌خواهند نظام دینی را ناکارآمد جلوه دهند که بنده معتقدم این وضع فعلی بحران نیست بلکه عارضه‌ای است که می‌شود با برنامه‌ریزی درست و همدلی و وحدت از این گذرگاه هم عبور کرد.

حریزاوی با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی و چگونگی شکل‌گیری آن در سال ۱۳۵۷ گفت: ماهیت و اصل انقلاب اسلامی برای دست‌یابی به کرامت انسانی و رسیدن به اهداف الهی برنامه‌ریزی شد و باید درباره فرهنگ‌سازی جریان مقاومت و پایداری بیشتر کار کنیم و برای تبیین آن بین آحاد جامعه نیازمند همدلی و کار جهادی هستیم زیرا مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی درباره برخی مشکلات و معضلات در ادوار تاریخ تحلیلی اسلام خاطرنشان کرد: حتی در دوران نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) هم مشکلات اقتصادی و معیشتی دامن امت اسلام را گرفت ولی وعده و نصرت الهی در پیروزی مسلمانان بر ایستادگی و مقاومت بود و همین گونه هم رقم خورد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی آینده انقلاب اسلامی را براساس پیش‌بینی برخی پژوهشگران و دانشمندان بسیار روشن و موفق دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تداوم تفکر مقاومت و پایداری و با تکیه بر مردم بصیر خویش آینده‌ای درخشان و پرافتخاری را در پیش رو دارد و قطعاً به قله‌های پیشرفت و تعالی خواهیم رسید و امروز جزو شاخص‌ترین کشورها در بحث قدرت هستیم و ظرفیت‌های بسیار بزرگی هم برای رسیدن به رده های ممتاز جهانی هم در این کشور وجود دارد که باید شناسایی و از آن استفاده کنیم.

این مسؤول فرهنگی به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در چهلمین فجر انقلاب اشاره کرد و افزود: پویش ملی پرچم و تقویت ایمان انقلابی با توجه به استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های عظیم تبلیغی و فرهنگی سازمان از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

حریزاوی گفت: افزایش عقلانیت انقلابی، رهبری در مورد نظام محاسبه در قم مطالبی را بیان فرمودند، نباید اشتباه محاسبه داشته باشیم، دو جا ما از محاسبه آسیب می‌خوریم؛ مردم را به مسؤولان بدبین کنند و مسؤولان را نسبت به مردم بدبین کنند.

وی یادآور شد: محور سوم گفتمان صبر فعال است و به‌عنوان روحانیون و مبلغان با متانت هم مشکلات را بیان و مطالبه کنیم ، ما در کنار مردم هستیم با متانت مشکلات را بیان کرده و ولی صبر انقلابی را هم تبین کنیم.

*نقش رزمندگان مقاومت در حل بحران‌های منطقه
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران نیز گفت: انقلاب اسلامي حکومت هاي سکولار را به چالش کشيد و هيمنه استکبار جهاني را شکست.

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری با اشاره به اهمیت چهلمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دستاوردهای بی‌بدیل و بی‌نظیر چهل ساله انقلاب اسلامی چشم جهانیان را خیره کرده است و امروز مهم‌ترین رسالت روحانیون بیان دستاوردهای مستدل و مستند انقلاب اسلامی برای جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و جانفشانی‌های جوانان این مرز و بوم، افزود: انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات منطقه‌ای و جهان را تغییر داد و پیروزی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ و شکل گیری حکومت اسلامی چشم بسیاری از متفکران و اندیشمندان جهان را به حیرت وا داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برخی نظریه‌ها در خصوص دین که توسط برخی اندیشمندان غربی و سکولار مطرح می‌شد اشاره کرد و گفت: برخی دانشمندان و نظریه پردازان غربی دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و انقلاب اسلامی دین را مهم‌ترین عنصر در تعالی ، رشد و توسعه جامعه اسلامی می‌داند و بسیاری از این نظریه‌ها را به چالش کشید .

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قدرت‌های جهان در عصر امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: برخی معتقد بودند قدرت‌های شرق و غرب و ایستادگی در مقابل آنها کاری دشوار و دست‌نیافتنی است ولی امروز به برکت باور ما می‌توانیم و گفتمان انقلاب اسلامی ایران اسلامی جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان است و می‌تواند بسیاری از قدرت‌های پوشالی جهان را با چالش جدی روبه‌رو کند .

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به پیشرفت‌های نظامی، دانش‌های روز مانند تکنولوژی‌های نوین، پزشکی ، هسته‌ای و فضایی و علمی جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: رمز بسیاری از این پیشرفت‌ها در سایه باور به ما می‌توانیم و اعتماد به تحقق وعده و نصرت الهی است که باید شکر گزار این نعمت الهی باشیم .

این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران با تاکید براهمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: مستکبران عالم به قدرت انقلاب اسلامی و جایگاه ممتاز ولایت فقیه در جوامع اسلامی پی برده‌اند و مدت‌هاست در حال برنامه‌ریزی برای تضعیف این جایگاه هستند ولی مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی از این یادگار حضرت امام خمینی (ره) به خوبی پاسداری و نگهداری می‌کنند .

شکریان به سفر مخفیانه و خفت‌بار اخیر رئیس‌جمهور سبک مغز ایالات متحده در شب کریسمس به منطقه و عراق اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص افول استکبار جهانی به ویژه افول ایالات متحده پیش‌بینی‌هایی داشتند که با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری (حفظه الله) در منطقه شاهد افول آمریکا و کاهش چشمگیر محبوبیت این کشور مستکبر حتی در جهان هستیم .

وی با اشاره به نقش رزمندگان مقاومت در حل بحران‌های منطقه، تصریح کرد : جمهوری اسلامی با فرماندهی سردار سرافراز سپاه قدس سردار قاسم سلیمانی امروز به‌عنوان یک شهروند عادی در برخی کشورهای همسایه و منطقه رفت و آمد می‌کند و این به برکت گفتمان انقلاب اسلامی است .

این محقق و پژوهشگر علوم دینی در استان درباره پیشرفت‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی و مخالفت های برخی کشورهای مستکبر و غربی ، گفت: موشک‌های بالستیک و دور برد جمهوری اسلامی ضامن امنیت ، اقتدار جمهوری اسلامی است و باید به این پیشرفت‌ها افتخار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =