وی افزود: گرانی و افزایش قیمت مرغ، به دلیل افزایش قیمت مرغ زنده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به سوالی درباره علل نوسانات قیمت مرغ گفت: بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند.در هفته گذشته عرضه زیاد بود اما از پنج شنبه شاهد کاهش عرضه بودیم و این کاهش موجب افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت مرغ شد.

سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر نقش این سازمان در تعدیل و کنترل قیمت میوه و تره بار در سطح شهر تهران گفت: قیمت برخی محصولات نظیر قیمت مرغ در بازار طی هفته‌های اخیر نوسانات فراوانی داشته و افزایش زیادی یافته است، اما با این وجود، سازمان مدیریت میادین توانسته به خوبی آن را مدیریت کند.

وی افزود: در حال حاضر مرغ گرم تنظیم بازار در میادین و بازار‌های میوه و تره بار به قیمت هر کیلوگرم ۹۸۰۰ تومان و مرغ منجمد تنظیم بازار نیز هر کیلوگرم ۸۹۰۰ تومان عرضه می‌شود و شهروندان امکان خریداری هر دو نوع مرغ گرم و مرغ منجمد را از میادین و بازار‌ها دارند.

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی هم گفت: قیمت مرغ در پایتخت حدود ۱۴ هزار تومان تا ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

او افزود: مصرف ماهیانه گوشت مرغ در کشور حدود ۱۸۰ هزار تن است و روزانه حدود ۵۶۰۰ تا ۵۸۰۰ تن مصرف گوشت مرغ در کشور داریم. گاهی به دلایل مختلف با کمبودهای مقطعی روبرو می شویم که نوسانات در قیمت را می بینیم.

او درباره علل نوسانات قیمت گوشت مرغ گفت: نکته اصلی این است که تولید کننده در کشور خیلی مورد حمایت جدی نیست مخصوصا کسی که در بخش کشاورزی در حال تولید است. در بخش کشاروزی مخصوصا صنعت طیور گوشتی ریسک های زیادی مثل بیماری های نوپدید، بازپدید و تلفات وجود دارد که در کشور ما این تلفات معادل ۲ برابر استانداردهای دنیاست. تلفات نیز موجب کمبود مقطعی می شود که افزایش قیمت را در پی دارد.

نرخ خرید مرغ زنده در سراسر استان تهران به قیمت بالاتر از  ۸۷۰۰-۸۶۰۰ تومان ممنوع است. خرید و فروش این محصول بالا تر از این نرخ با پیگرد قانونی همراه بوده و از طریق مراجع قضایی و تعزیرات برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده را ۱۰ هزار تومان، ستاد تنظیم بازار آن را ۹۸۰۰ تومان به علاوه ۵ درصد تغییرات و مرغداران آن را ۱۲ هزار تومان اعلام می‌کنند، اما این نرخ نیزدر بازار رعایت نمی‌شود.