کد خبر : 134896
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
-

سهم ۵۰ درصدی جویبار در تولید گل نرگس

سهم ۵۰ درصدی جویبار در تولید گل نرگس

به گزارش قائم آنلاین، سید علی اسد در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره گل نرگس در شهرستان جویبار در ۲۵ تا ۲۸ دی ماه گفت: شهرستان جویبار دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیری در حوزه کشاورزی است که برگزاری این جشنواره می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی این پتانسیل‌ها باشد. وی با بیان

به گزارش قائم آنلاین، سید علی اسد در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره گل نرگس در شهرستان جویبار در ۲۵ تا ۲۸ دی ماه گفت: شهرستان جویبار دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیری در حوزه کشاورزی است که برگزاری این جشنواره می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی این پتانسیل‌ها باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تولید گل نرگس در مازندران سهم شهرستان جویبار است اظهار کرد: با توجه به سطح زیر کشت ۵۰ هکتاری گل نرگس در مازندران، بیش از ۲۵ هکتار آن در شهرستان جویبار قرار دارد که بیش از ۵۰ درصد سهم تولید استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار جویبار به هدف برگزاری این جشنواره اشاره و عنوان کرد: علاوه بر میزان سطح کشت این گل در شهرستان، جویبار در حوزه کشاورزی نیز دارای یک برند یا نماد می‌شود که می‌تواند ضمن معرفی توانمندی‌های شهرستان در سطح استانی و ملی در کنار آن سبب تشویق سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی در این حوزه شود و در نهایت موجب رونق اقتصادی و کسب کار مردمان این منطقه باشد.

اسد افزود: این جشنواره علاوه بر رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی زمان برگزاری افتتاحیه این جشنواره را عصر سه شنبه ۲۵ دی ماه اعلام کرد و گفت: از اولویت‌های فرهنگی این جشنواره نزدیک بودن آن به ایام فاطمیه و اعتقاد ما شیعیان به حضرت ولی عصر(عج) است.

گفتنی است در این جشنواره ۶۵ غرفه طراحی شده است که توانمندی‌های شهرستان در حوزه کشاورزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

این جشنواره تا جمعه ۲۸ دی ماه ادامه دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 12 =