کد خبر : 133656
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
-

کی روش- بنتو؛ جنگ پرتغالی ها در خاورمیانه!

کی روش- بنتو؛ جنگ پرتغالی ها در خاورمیانه!

به گزارش قائم آنلاین، کارلوس کی روش و پائولو بنتو، دو سرمربی پرتغالی حاضر در جام ملت های آسیا هستند که به ترتیب روی نیمکت تیم های ملی ایران و کره جنوبی قرار داشته و به دنبال فتح این دوره از رقابت ها هستند. کره جنوبی به دلیل شکست برابر استرالیا در فینال مسابقات دوره

به گزارش قائم آنلاین، کارلوس کی روش و پائولو بنتو، دو سرمربی پرتغالی حاضر در جام ملت های آسیا هستند که به ترتیب روی نیمکت تیم های ملی ایران و کره جنوبی قرار داشته و به دنبال فتح این دوره از رقابت ها هستند.

کره جنوبی به دلیل شکست برابر استرالیا در فینال مسابقات دوره قبلی در سال ۲۰۱۵ نتوانست به قهرمانی دست یابد، این بار به دنبال فتح آسیاست اما این تیم در گذشته دو بار و در سالهای ۱۹۵۷ و ۱۹۶۰ موفق به کسب آن شده است. اما کره جنوبی چهار بار و در ادوار ۱۹۷۲، ۱۹۸۰، ۱۹۸۸ و ۲۰۱۵ در فینال مغلوب شده و چهار بار و در سالهای ۱۹۶۴، ۲۰۰۰، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

پائولو بنتو ۴۹ ساله، چند سال قبل سرمربی تیم ملی پرتغال بود و گرچه در یورو ۲۰۱۲ به یک چهارم رسید، اما آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ از گروه خود حذف شدند و بنتو پیش از انتصاب به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی در آگوست سال ۲۰۱۸، سابقه هدایت تیم هایی چون کروزیرو از برزیل، المپیاکوس یونان و چونگ کینگ لیفان چین را در کارنامه خود می بیند.

در گروه C جام ملت های آسیا، تیم تحت هدایت این سرمربی پرتغالی با چین مارچلو لپپی سرمربی تیم ملی ایتالیا در سال ۲۰۰۶، قرقیزستان و فیلیپن تحت هدایت سوون گوران اریکسون سوئدی روبرو خواهد شد. سون هونگ مین ستاره مشهور تاتنهام در کنار کی سونگ یونگ  از نیوکاسل و جی دونگ عضو آگسبورگ، امیدهای بنتو برای درخشش در این رقابت ها هستند.

اما در سوی مقابل کارلوس کی روش با پروسه ای بلند مدت، از سال ۲۰۱۱ هدایت ایران را بر عهده داشته و اگرچه آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ در گروه خود آخر شده و در جام ملت های ۲۰۱۵ نیز توفیقی نداشتند، اما در سال ۲۰۱۸ با تساوی برابر پرتغال از صعود به دور حذفی جام جهانی بازماندند.

پیش از هدایت تیم ملی ایران، پرتغال زیر نظر کی روش در جام جهانی ۲۰۱۰ در مرحله یک هشتم مغلوب اسپانیا شد و در نهایت نتایج ضعیف در مقدماتی یورو ۲۰۱۲ باعث شد کی روش جای خود را به پائولو بنتو بدهد.

امیر عابدزاده، دروازه بان ایرانی شاغل در لیگ پرتغال در لیست نهایی کی روش قرار دارد و بازیکنانی چون سردار آزمون عضو روبین کازان، علیرضا جهانبخش از برایتون و کریم انصاری فرد مهاجم ناتینگهام فارست، از دیگر سلاح های هجومی او محسوب می شوند.

بعد از کسب سه قهرمانی در سالهای ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶، تیم ملی ایران به دنبال چهارمین جام و رسیدن به ژاپن است اما جالب اینجاست ایران تا به حال هرگز در فینال جام ملت های آسیا مغلوب نشده است و این دوره نیز یکی از شانس های قهرمانی به شمار می آیند.

تیم های ژاپن و استرالیا را می توان بخت های اصلی قهرمانی در جام ملت های آسیا دانست اما ایران و کره جنوبی نیز با دو سرمربی پرتغالی خود، شانس مناسبی برای بازگشت به قله فوتبال آسیا دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =