کد خبر : 133462
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
-

جشنواره گل نرگس نویدی دیگر برای معرفی ظرفیت‌های جویبار

جشنواره گل نرگس نویدی دیگر برای معرفی ظرفیت‌های جویبار

به گزارش قائم آنلاین، عیسی قاسمی طوسی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گل نرگس در جویبار اظهار کرد: باید برای برون رفت از مشکلات در کشور از دست برنامه‌ها، متعدد برگزار کنیم. وی با بیان اینکه جویبار دارای برندهای متعددی است اظهار کرد: شهرستان جویبار دارای برندهای مختلفی در سطح کشوری و جهانی در حوزه‌های

به گزارش قائم آنلاین، عیسی قاسمی طوسی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گل نرگس در جویبار اظهار کرد: باید برای برون رفت از مشکلات در کشور از دست برنامه‌ها، متعدد برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه جویبار دارای برندهای متعددی است اظهار کرد: شهرستان جویبار دارای برندهای مختلفی در سطح کشوری و جهانی در حوزه‌های متعددی ازجمله کشتی، شیلات، کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی و گردشگری است که جشنواره گل نرگس نیز نوید دیگری از توانمندی‌های این شهرستان است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران افزود: همه باید کمک کنیم این جشنواره به صورت قوی برگزار شود و استانداری نیز حمایت خود را از این برنامه اعلام می‌کند.

طوسی برگزاری جشنواره گل نرگس را بهانه‌ای برای توسعه این منطقه دانست و گفت: برگزاری جشنواره گل نرگس زنجیره‌ای را شکل می‌دهد تا سایر ظرفیت‌ها و استعدادهای این شهرستان شناسایی و موجب توسعه اقتصادی این منطقه خواهد شد.

جشنواره گل نرگس ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در جویبار برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان جویبار نیز از برگزاری جشنواره گل نرگس از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در این شهرستان خبر داد.

سید علی اسد با اشاره به اینکه شهرستان جویبار رتبه اول تولید گل نرگس در استان مازندران را دارد گفت: با توجه به ظرفیت بی بدیل کشت گل نرگس در شهرستان جویبار و معرفی این ظرفیت؛ جشنواره گل نرگس از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این جشنواره معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل های جویبار در حوزه کشاورزی و تقویت و حمایت از این توانمندی است.

فرماندار جویبار به تلاش جمعیت اندیشه ورزی جویبار در برگزاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: جمعیت اندیشه ورزی شهرستان جویبار و بخشداران مرکزی و گیلخواران و جهادکشاورزی این شهرستان در فراهم کردن برگزاری این جشنواره تلاش کردند.

اسد خاطرنشان کرد: سیاست دولت حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری آن و تشویق مردم برای کشت گونه هایی است که آبی کمتر استفاده کند و صرفه اقتصادی داشته باشد.

عزت‌الله ذبیحی مدیرعامل جمعیت اندیشه ورزی جویبار نیز در این جلسه گفت: مردم جویبار اکثراً کشاورز هستند و این جمعیت با پرهیز از هرگونه ملاحظات سیاسی ایده برگزاری این جشنواره را به فرماندار پرتلاش شهرستان جویبار پیشنهاد داد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: این جمعیت دارای ۱۰ محور اجرایی است که اولین کمیته آن کشاورزی بود که متشکل از افراد نخبه و تحصیلکرده‌ها این شهرستان در بخش کشاورزی هستند.

شعبانعلی دهپور دبیر کمیته علمی جشنواره گل نرگس نیز اظهار کرد: شهرستان جویبار دارای زمین‌های جلگه‌ای و بسیار مطلوبی برای کشاورزی است که قابلیت کشت انواع محصولات دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند معضل بیکاری را کاهش دهد گفت: بیکاری و به صرفه نبودن کشاورزی یکی از مشکلات پیش‌روی جوانان است که در کنار این جشنواره با برپایی نمایشگاه دست آوردها و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند حلقه اتصال جوانان و اشتغال را فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 6 =